به گزارش ایرنا محمد جواد فدایی روز پنجشنبه در دومین گردهمایی بزرگ علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان افزود: بعضی از شاخص های توسعه در این منطقه به نسبت کشور کمتر است که باید هرچه سریعتر کمبودهای این منطقه برطرف شود.
وی به خدمات دولت دولت تدبیر و امید در شهرستان کهنوج اشاره کرد و گفت: در زمینه راه مشکلی نداریم چراکه 75 درصد راه های روستایی این منطقه اسفالت شده است.
فدایی افزود: تولید برق در منطقه جنوب کرمان به میزان نیاز است و در مجموع استان 250 مگابایت افزایش تولید هم داریم اما خاموشی های اخیر بدلیل مشارکت در سطح کشوری بوده نه کمبود برق از این رو در زمینه برق هیچ مشکلی نداریم.
سرپرست استانداری کرمان تصریح کرد: فاز 2 نیروگاه کهنوج هم در دست اجراست که با راه اندازی این فاز کمک خوبی در زمینه تامین برق استان می شود.
وی به عملیات گاز رسانی در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: به زودی تمامی هفت شهرستان جنوبی استان از نعمت گاز برخوردار می شوند.
فدایی بیان کرد: برای زیربناها تا حد نیاز امکانات فراهم است و برای توسعه این زیربناها باید درآمد سرانه را بتوان بخوبی افزایش داد که پیگیر این مساله نیز هستیم.
وی با بیان اینکه کارافرینان می توانند در بخش صنعت و کشاورزی وارد شوند، اظهار داشت: در حوزه اشتغال فراگیر فقط هفت درصد مورداستفاده قرار گرفته که نشان می دهد نیاز به همکاری بیشتر بین مردم و دولت دارد.
سرپرست استانداری کرمان گفت: صدور مجوزها و تامین منابع مالی از جمله مسائل مورد طرح در جنوب است که پیگیر این مسایل هستیم.
فدایی افزود: طرح های بزرگی در دست اقدام است که برنامه های زمان بندی این طرح ها باید با جدیت دنبال شود.
وی اظهار داشت: دولت برای هر نوع سرمایه گذاری آمادگی همکاری دارد و در این راستا صدور مجوزهای سرمایه گذاری بیش از 2 هفته زمان نمی برد.
دومین گردهمایی بزرگ علما، سران طوایف، معتمدان و ریش سفیدان جنوب و شرق استان کرمان با حضور سرپرست استانداری کرمان و معاونان وی، فرمانده انتظامی استان، فرمانداران، ائمه جمعه در سالن سینما شوباد شهر کهنوج برگزار شد.
کهنوج با 43 هزار و 977 نفر جمعیت در 360 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.