به گزارش ایرنا؛ محمدرضا واعظ مهدوی در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تسلیت ایام محرم علت برخوردار نشدن تمام افراد واجد شرایط استان از خدمات این بیمه را ضعف اطلاع رسانی و ناآگاهی اقشار یاد شده از مزیت های بیمه یاد شده عنوان کرد.
وی افزود: 324 هزار خانوار روستایی در سطح استان کرمان وجود دارد که از این تعداد حدود 100 هزار خانوار در کارخانه ها مشغول به فعالیت هستند.
واعظ مهدوی به خدمات بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوت بیمه روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: 125 هزار خانوار روستایی و عشایر استان کرمان از خدمات این بیمه بهره مند نیستند و در معرض آسیب قرار دارند.
مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری کشور با تاکید بر اینکه ائمه جمعه و مبلغین دینی در سطح روستاهای استان می توانند در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کنند گفت: در بیمه روستائیان و عشایر دولت جای کارفرما است و حق بیمه کارفرمایی را پرداخت می کند.
واعظ مهدوی با اشاره به اینکه روستائیان سالانه مبلغ کمی را به عنوان حق بیمه خود پرداخت می کنند بیان داشت: دو برابر سهم بیمه را دولت می پردازد.
وی افزود: قانون حمایت از روستائیان و کشاورزان 14 سال پیش به دلیل آنکه روستاییان از برخی امکانات شهری بهره‌ مند نبودند و حتی امروز هم نیستند، مصوب شده و خوشبختانه توانسته خدمات خوبی را در کشور ارائه کند.
مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بابیان اینکه نگاه به محرومان جامعه، اقشار کم ‌درآمد، روستائیان نیازمند و مناطق کمتر توسعه‌ یافته اولویت مسئولان در بیمه اجتماعی است،گفت: چتر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در کشور باهدف حمایت گسترانده می‌ شود.
واعظ مهدوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از انتظارات دولت و صندوق، همراهی مسئولان محلی و شهرستانی، دهیاران و بخشداران در ترویج فرهنگ بیمه در بین روستائیان است که امیدواریم این مهم در استان کرمان نیز محقق شود.
** بیمه روستاییان و عشایر با هماهنگی مبلغان دینی توسعه یابد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار با تسلیت ایام محرم افزود: سفر مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر می تواند اثر مثبتی را در زمینه پیشرفت کار در حوزه روستایی و عشایری استان ایجاد کند.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به جمعیت بالای روستاها نسبت به شهرها در زمان های گذشته گفت: در آن زمان همیشه انواع مایجتاج مردم از روستاها و عشایر به سمت شهر تامین می شد.
وی یکی از معضلات کشور را اشتغال دانست و افزود: در گذشته کار در روستاها تعریف شده بود و معضل بیکاری وجود نداشت اما به دلیل آسیب به مراتع ، عشایر و روستانشینان به سوی شهرها سرازیر و کلان شهر ها شکل گرفت ،رونق جامعه عشایر و روستاییان کم شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: دولت به عنوان متولی امور مردم همه تسهیلاتی را که به روستاییان ارائه می دهد را اطلاع رسانی کند تا همه از آن بهره مند شوند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی روستاییان را قشر نیازمند جامعه دانست و گفت: می توان از ظرفیت محرم برای اطلاع رسانی بیمه روستاییان توسط مبلغان دینی استفاده کرد.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.