به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود حسینی روز دوشنبه نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سیرجان، عمل به معروف را ضرورت جامعه عنوان کرد و افزود: گناه علنی و در ملاء عام یک چالش در برابر ارزشها و حرمت ها است که باید نسبت به ترک آن تذکر قانونی داده شود.
وی ادامه داد: نمی توان در برابر منکراتی چون بدحجابی یا کشف حجاب بی تفاوت ماند بلکه ضرورت دارد معروف ها نهادینه و منکرها تقبیح شود.
امام جمعه سیرجان بر رعایت شئونات دینی تاکید و تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام محرم حضور مردم در مجالس عزاداری، خیابانها و معابر بیشتر است رعایت شئونات اسلامی باید با حساسیت بیشتر مورد نظارت قرار گیرد.
وی افزود: نمی توان تحمل کرد در ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان عده قلیلی با حرمت شکنی و ترویج منکرها و ضدارزشها آرامش روحی مردم را بر هم بزنند لذا در این زمینه نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و قشرهای مختلف مردم با مظاهر گناه مقابله کنند.
در نشست اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیرجان روز شمار هفته امر به معروف بررسی و مقرر شد.
بر این اساس روز اول هفته امر به معروف وحدت کلمه، حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی، روز دوم حمایت جهادی از تولید ملی و کارگر ایرانی با خرید کالای ایرانی، روز سوم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدای امر به معروف، روز چهارم تقویت پایگاه مساجد و هیات های مذهبی در تربیت نسل جوان، روز پنجم خودباوری و خود اتکایی با تولید علوم انسانی اسلامی در راستای استقلال فرهنگی و علمی، روز ششم تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط کار با نهادینه سازی تکریم ارباب رجوع، نقد پذیری و پرهیز از تبعیض و بی عدالتی و روز هفتم حمایت از سبک زندگی اسلامی - ایرانی با رویکرد تحکیم خانواده اعلام شد.
3029/7435
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.