سیدمهدی طبیب زاده در نشست میز پسته کشور در اتاق بازرگانی کرمان با حضور معاون سازمان توسعه تجارت، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، فعالان و صادرکنندگان پسته و مدیران اقتصادی استان برگزار شد، به ابعاد وسیع فاجعه اتفاق افتاده در صنعت پسته اشاره و بیان کرد: تفاوت صادرات بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته با صادرات حداکثر 100 میلیون دلاری در سال جاری فاجعه است.

پسته

طبیب زاده افزود: هنوز این باور وجود ندارد که بیش از 90 درصد تولید این محصول کاهش یافته و به همین دلیل تصمیمات جدی در این رابطه اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه ارزش باغات پسته 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید برای حفظ باغات پسته در سال جاری تلاش جدی صورت گیرد تا بتوان در سال های آینده پسته تولید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در بحران به وجود آمده در پسته نه تنها تولیدکننده پسته بلکه تمام مقدمات و ماخرات آن مانند تاجر، حمل و نقل، کارگر، واحدهای فرآوری و... آسیب دیده اند.که در این راستا از بانک های عامل، همراهی لازم با فعالان پسته در این شرایط را و از دولت تعیین تکلیف نرخ ارز را درخواست داریم.

گفتنی است در این نشست فعالان صنعت پسته به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1008200
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.