رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان به‌صورت رسمی نصب "پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس" در کشور را اجرایی کرد.

به گزارش ایلنا، یدالله موحد صبح امروز در آیین افتتاح طرح "پابند الکترونیک جهت نظارت الکترونیکی بر زندانیان در حال تحمل حبس" که برای نخستین بار در کشور، در استان کرمان اجرا می‌شود، گفت: دادگاه در صورت لزوم می‌تواند محکوم را در تعقیب مراقبتی قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه در اجرای ماده قانون و با هدف کاهش جمعیت کیفری امروز در استان کرمان زیرساخت‌های لازم فراهم شده است، گفت: ۱۲ پابند الکترونیکی با همکاری اداره کل زندان‌ها به استان کرمان اختصاص داده شده که با انتخاب ۱۲ نفر نیز این پابند‌ها نصب می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان اولین استانی است که به‌صورت رسمی نصب پابند الکترونیکی را در کشور آغاز و اجرایی می‌کند افزود: نصب این پابند بر روی پای زندانی مشخص نمی‌شود و می‌تواند زندگی عادی خود را انجام بدهد و برای افراد تحت قرار نیز امکان نصب و مراقبت هست.
 
وی با بیان اینکه این پابند‌ها قابل شارژ هستند و اگر محکوم در جایی رفت که برق نبود بعد از اتصال به برق تمام اطلاعات محکوم را نشان می‌دهد و در حال حاضر محدوده شهر کرمان برای تردد پابند در نظر گرفته شده است.
 
موحد با اشاره به اینکه ویژگی این پابند‌ها زیاد است و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در کنار خانواده بودن محکوم است که آسیب‌های اجتماعی بعدی را به‌دنبال ندارد بیان کرد: محکوم باید یک سپرده بگذارد که در صورت خسارت به پابند جبران شود.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه فردی که پابند را نصب می‌کند فقط در محدوده‌ای می‌تواند تردد کند که قاضی تعیین کرده است گفت: اگر محکوم تدابیر و دستورات قضایی را رعایت نکند در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.
 
در این جلسه رمضان مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز با بیان اینکه تراکم جمعیتی بعضی از زندان‌ها زیاد است اظهارداشت: از طرف دیگر حضور افراد در زندان سختی‌های زیادی برای خانواده آن‌ها دارد.
 
وی استفاده از سامانه الکترونیکی و نصب پابند را یک مزیت بزرگ برشمرد و گفت: قریب ۷۰۰ نفر در استان هستند که شامل آئین‌نامه الکترونیکی و نصب پابند می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.