به گزارش ایرنا ، حمید ملانوری روز شنبه در سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کرمان با گرامیداشت روز تعاون افزود: تعاونی ها سبب شکل گیری یک تفکر جمعی اقتصادی پویای برخاسته از افکار و سلایق گروهی مختلف بمنظور شتاب بخشی به روند و تسهیل امور می شود .
وی تصریح کرد: بهترین نسخه شفابخش برای برون رفت از مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود اجرای سیاست‌ های اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد است که این امر توسط تعاونی‌ ها می تواند تحقق یابد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: امروز راه اندازی صندوق های خرد و مشارکت های مردمی در سرمایه های خرد در قلعه گنج را شاهد هستیم که این مهم سبب خودباوری و خوداتکایی مردم در این شهرستان شده است.
ملانوری تصریح کرد: امروز کسب و کارهای جدید در سطح استان در حال شکل گیری است و به خوبی کار تعاونی را تمرین کرده ایم.
وی گفت: باید به تناسب ظرفیت هایی که در سال های اخیر در روستاها شناسایی شده ، تعاونی ها در روستاها راه اندازی و جلوی مهاجرت روستاها به شهرها گرفته شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در بسیاری از موضوع ها بازخوردی از توانمندی در جامعه دیده نمی شود، تصریح کرد: در این حوزه کارآفرینان برتر که تجربه لازم را کسب کردند در راستای آموزش ترویج تعاونی، تعاون گری و مشارکت مردم در جامعه تلاش کنند.
ملانوری ادامه داد: این مهم سبب امیدبخشی به جوانان برای مشارکت در کسب و کارها می شود و ظرفیت های نسبی برای بهره برداری و ایجاد اشتغال در همه حوزه های استان وجود دارد و باید به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار سبب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می شود خاطرنشان کرد: در کنار جنگ اقتصادی یک جنگ روانی بر کشور ما تحمیل شده که استراتژی این جنگ بی انگیزگی و بی اعتماد مردم به نظام است.
سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان با حضور معاون امور تعاون و مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان استان و جمعی از تعاون گران برتر استان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد و
در این آیین 15 تعاونی برتر استان کرمان تجلیل شدند.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.