به گزارش ایرنا، سید مرتضی موسویان روز شنبه در نشست خبری پنجمین دوره جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس افزود: مهاجرت از فضای حقیقی به مجازی از بازی های رایانه ای آغاز شده و از این طریق انتقال دانش و ادبیات انجام می گیرد.
وی با بیان اینکه بازی واسطه ما و دنیای مجازی است ،تصریح کرد: در سال های آینده راه ورود به کسب و کار، از طریق ابزار مجازی مانند انیمیشن انجام خواهد شد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بازی های رایانه ای در تمامی زمینه ها نقش آفرینی می کند و آموزش و بازی یکی از تکنیک های حرفه ای برای آموختن دانش به افراد است.
وی اظهار داشت: یک هزار و 400 موسسه حقیقی و حقوقی در زمینه بازی های رایانه ای در کشور فعالیت دارند که برای آموزش آنها برنامه ریزی شده است.
موسویان گفت: جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس از سال 97 در استان کرمان برگزار می شود و کرمان با حمایت وزارت ارشاد می تواند پایگاه بازی های رایانه ای در کشور شود .
وی بیان کرد: علاقه مندان و متقاضیان شرکت در پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای می توانند از 18 شهریور به سایت irpgc.ir برای ثبت نام مراجعه کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین خانه های فرهنگی، مدارس، گیم نت ها و مراکز بازی منتخب نیز از متقاضیان ثبت نام می کنند.
وی گفت: بازی ها در 10 رشته شامل پنج رشته بازی داخلی و پنج رشته بازی داخلی و در 2 بخش آنلاین و حضوری برگزار می شود.
موسویان ادامه داد: پس از برگزاری مراحل استانی و شناخته شدن نفرات برتر، مرحله پایانی پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس از 28 تا 30 آذر در کرمان برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: راهیابی بازیگران برتر به جشنواره خارجی، توجه به استعدادها و ظرفیت ها از جمله اهداف برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: 12 مرکز فرهنگی دیجیتال در استان کرمان فعالیت دارد که ظرفیت های بالایی دارند و کارهای شاخصی در آنها انجام شده است.
محمد رضا علیزاده افزود: تولید انیمیشن، نرم افزار و بازی، آموزش سواد رسانه ای از اقدامات انجام شده مرکز فرهنگی دیجیتال کرمان است.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای در استان کرمان بیان کرد: ظرفیت های بالا و وجود نیروهای توانمند در حوزه دیجیتال از دلایل برگزاری این جشنوراه در کرمان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: ایجاد محیط شاد و سالم، تغییر نگرش خانواده ها به بازی های رایانه ای و استفاده از ظرفیت ها و زیر ساخت ها از اهداف برگزاری جشنواره در این استان بشمار می رود.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.