به گزارش روز شنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با حجت ‌الاسلام احمدی میانجی معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه برای هرگونه همکاری با شوراها و رفع مشکلات آنها به دلیل جایگاهی که در حل مشکلات قضائی کشور دارند، اعلام آمادگی کرد.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به سوابق بیمه سنوات شوراهای حل اختلاف که از سال 87 تا 92 پرداخت شده است پیشنهاد داد : گزارش کامل تعداد افرادی که با این مشکل مواجه هستند و نیز برآورد بیمه پرداختی برای رفع مشکل بیمه سنوات این افراد مشخص شود تا براساس آن اقدامات لازم انجام گیرد و هفته آینده گزارش آن به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.
پورابراهیمی در ارتباط با استخدام نیروهای شوراهای حل اختلاف گفت: در صورت موافقت قوه قضائیه و مدیران دستگاه قضا، آمادگی داریم کمک کنیم تا شرایط در قالب توافق میان قوه قضائیه و سازمان امور اداری و استخدامی به نحوی باشد که استخدام‌های این قوه با اولویت افراد و رشته های مرتبط از بین شوراهای حل اختلاف انجام گیرد .
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ارتباط با پرداخت های شوراهای حل اختلاف گفت: در بودجه 98 به شکلی باید مدنظر باشد که هم بودجه شوراهای افزایش یابد و هم در خصوص تخصیص های آنها بتواند برنامه ریزی کرد.
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه قضا با رویکرد مثبت تر از گذشته به شوراهای حل اختلاف نگاه کند و به شکلی این مجموعه مهم و اثر گذار را در خانواده مشترک قرار دهد.
معاون قوه قضائیه در این نشست گزارش کاملی در رابطه با شوراهای حل اختلاف مطرح کرد و بیان داشت: وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضائیه به شکلی است که 50 درصد از پرونده ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می‌ شوند که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این شوراها، رضایت خوبی هم برای مردم ایجاد شده و با هزینه‌ های بسیار کم بخش زیادی از پرونده‌ ها مختومه شده است.
حجت الاسلام احمدی میانجی ادامه داد: این وضعیت بیانگر این است که اعضا و دبیران شوراها باید مورد حمایت قرار گیرند که در حال حاضر برای استمرار مسیر با مشکلات جدی مواجه هستند و بیشترین آن هم مربوط به بودجه است.
رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه در این نشست درخواست کرد تا نمایندگان مجلس برای کمک به بهبود اوضاع شوراهای حل اختلاف در کشور همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.
در پایان این نشست حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.