به گزارش ایرنا،محمد جواد فدائی روز پنجشنبه در دومین نشست مشترک شورای هماهنگی و ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: اگر صرفا هدف ما از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس، یادآوری، تجلیل و یک بزرگداشت با مبنایی احساسی باشد، ماندگاری زیادی در اذهان نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: در برگزاری برنامه های این هفته باید به سمت آموزش مردم، آماده کردن جامعه و تبیین مبانی عقلی دفاع مقدس با هدف شناخت هر چه بیشتر تاریخ، اهمیت این برهه تاریخی، ایثارگری رشیدمردان و حوادث دفاع فاع مقدس پیش برویم.
وی ادامه : زیرا که اگر جامعه دانشگاهی و دانش آموری ما به نوشتن پیرامون دفاع مقدس گرایش یابند،بهره مندی آن بیشتر خواهد بود.
فدائی با اشاره به نقش مردم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، خاطر نشان کرد: مردمی کردن چنین حوزه هایی به دو طریق می تواند اتفاق بیفتد، یا خودجوش باشد که به علت بی برنامگی ممکن است چندان مفید نباشد و یا اینکه نهادهای مختلف برنامه هایی به مردم در این حوزه ارائه کنند که بنظر می رسد برای دستیابی به اهداف بهتر، ما باید برای گروه های مختلف به نوعی برنامه و ایده طراحی کنیم.
سرپرست استانداری کرمان با اشاره به هدف اصلی دفاع مقدس افزود: هدف از دفاع مقدس، دفاع از اسلام، دین و اعتقادات است و بردن مباحث و برنامه ها به سمت گرایشات سیاسی، نظامی و یا سایر مباحث فرعی ما را از اهداف دور خواهد کرد.
وی اظهار داشت: بنظر می رسد اگر محور اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس، توسط کسانی باشد که از نزدیک این دوران را درک و لمس کرده باشند، بسیار مفید باشد.
سرهنگ ابوالحسنی، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در این نشست گفت: اعلام برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در محورهای مختلف در سطح استان برگزار می شود که اهم این فعالیت ها در 20 محور انجام می شود، همچنین ممکن است سازمان های مختلف برنامه های تکمیلی متناسب با اهداف سازمانی خود داشته باشند.
/ 7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.