به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، حمید ملانوری در همایش صنعت چاپ استان کرمان افزود: چاپ در حوزه های فرهنگی موجب ماندگاری ایده ها، تفکرات و اندیشه ها می شود و باید کمک کنیم تا رونق لازم در این حوزه ایجاد شود.
وی عنوان کرد: مطالبه گری عمومی در مسئولان استانی، نهادهای عمومی و آحاد مردم پائین است و جامعه فرهنگی باید سطح مطالبه گری قانونی را در جامعه افزایش دهد تا با استفاده از ظرفیت های خود و خواسته های کشوری بتوانیم جایگاه واقعی استان کرمان را نشان دهیم.
وی با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: کاغذ جزء کالاهای اساسی قرار گرفته تا نگرانی ها در تامین این کالا کاهش یابد.
ملانوری به گستره صنعت چاپ اشاره و بیان کرد: صنعت چاپ پیشینیه بسیار زیادی دارد و این صنعت در ایران به حدود 500 سال قبل از میلاد بر می گردد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: امروز نیز با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا کشور ما نیز از این فناوری بهره مند است و کرمان از استان های پیشتاز در صنعت چاپ به شمار می رود.
وی بیان کرد: صنعت چاپ کرمان به اندازه ای پیشرفت کرده که در حال حاضر تمام 170 نشریه این استان در داخل استان چاپ می شود و در کنار آن 30 درصد نشریات استان های همجوار نیز در این کرمان چاپ می شود.
وی افزود: باید ماندگاری آثار فرهنگی، هنری، تالیف، افکار و اندیشه های بزرگ نخبگان و اصحاب فرهنگ و علوم مختلف را مرهون فعالیت های اهالی صنعت چاپ دانست.
ملانوری گفت: بهره مندی از تفکرات، اندیشه ها، علوم مختلف و سرعت در تولیدات فرهنگی و مکتوب به این است که صنعت چاپ به سرعت رشد کرده و موجب ماندگاری و انتقال این تولیدات شود.
وی بیان کرد: صنعت چاپ از صنایع مهم است و در کنار فعالیت های اقتصادی و فرهنگی که در استان پیگیری می شود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بر بومی سازی دستورالعمل ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: باید دستورالعمل ها بومی سازی شده و در قالب یک مدیریت بومی برای توسعه استان به کار گرفته شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: با ایده استاندار سابق کرمان، در قالب مثلث توسعه اقتصادی، بنگاه ها و شرکت های بزرگ به توسعه اقتصادی وارد شدند تا به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری در این استان اجرایی شود و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز باید از ظرفیت هایی که در چرخه تولید، اقتصاد، فرهنگ و توسعه استان قرار نگرفته اند، استفاده کنیم.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.