به گزارش ایرنا، از تعداد واحد مسکن افتتاح شده، 952 واحد در شهرهایی با بیش از 25 هزار نفر جمعیت و 700 واحد در بافت های فرسوده استان کرمان قرار دارند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر ، در مراسم افتتاح این طرحها گفت: برای تکمیل واحدهای مسکن مهر و انجام خدمات زیربنایی و روبنایی به 11 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تخصیص این اعتبار پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد.
احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه برای امسال یکهزار و 400 میلیارد تومان اعتبار از دولت درخواست شده ، اظهار داشت: دستور رئیس جمهوری برای تخصیص این اعتبار و تکمیل مسکن های مهر صادر شده و از سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم که برای تسریع در تحویل این واحدها به پرداخت این اعتبارات سرعت بخشد.
به گفته اصغری مهر آبادی تاکنون چهار هزار میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن و 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی مسکن مهر به 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی شهری و 420 هزار واحد در مناطق روستایی تعلق گرفته است.
وی همچنین گفت : از سال 86 تاکنون 2 میلیون و 400 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده که از این میزان یک میلیون و 700 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است.
مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور هم در این مراسم گفت: با حمایت دستگاه های اجرایی کار ساخت 30 هزار واحد مسکونی را برای افراد نیازمند آغاز کرده ایم که از این میزان 20 هزار واحد به اتمام رسیده است.
کیومرث سلگی افزود: پنج هزار واحد دیگر در مرحله افتتاح و پنج هزار واحد مسکونی نیز در مرحله پیگیری مقدماتی قرار دارد.
مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور گفت: این انجمن با محوریت مردم و خیران و حمایت وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن توانسته قدم هایی در تامین مسکن افراد کم درآمد بردارد و منازل مسکونی با بالاترین کیفیت را به جامعه هدف خود تحویل دهد.
وی افزود: انجمن خیران مسکن ساز در تمامی مراکز استان ها و 121 شهرستان شعبه دارد و حدود یکهزار نفر اعضای این انجمن به صورت افتخاری خدمات می دهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در این آیین گفت: 224 واحد از مجموع یکهزار و 652 واحد مسکن مهر افتتاح شده توسط خیران مسکن ساز ساخته شده است و افراد ساکن در این منازل مسکونی جامعه هدف این انجمن هستند.
محمد مهدی بلوردی افزود: این منازل دارای پارکینگ، انباری، محوطه سازی و با متراژ 90 متر مفید هستند و عملیات اجرایی سه مدرسه در این محدوده آغاز شده که یک مدرسه و یک پاسگاه انتظامی امروز افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه در احداث پارک های این مسکن ها عقب هستیم ،گفت: در محل محدوده 57 و 42 هکتاری مسکن مهر شهر کرمان حدود 30 هزار نفر ساکن هستند و پارک های این محدوده برای تکمیل تحویل شهرداری شده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.