به گزارش ایرنا، عباس پرداختی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: فعالیت های حوزه تحقیقات و فناوری این دانشگاه در سه فصل پژوهشی، فناوری و نوآوری انجام می شود.
وی به ایجاد مدرسه زمستانی پژوهشی در دی ماه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این مدرسه هفتم تا 12 بهمن ماه با استقبال خوب دانشجویان در کرمان برگزار شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: دومین مدرسه تابستانی پژوهشی نیز از 10 تا 15 شهریور سال جاری در حال برگزاری است.
وی از برگزاری سه همایش بین المللی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: دوازدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی ایران 24 تا 26 مهر در این استان برگزار می شود.
پرداختی تصریح کرد: برای اینکه پژوهش را در تمام ابعاد جامعه نهادینه کنیم مدارس مختلفی نیز در کرمان برگزار می شود که از آن جمله می توان به مدرسه زمستانی پژوهشی که استقبال خوبی نیز از آن شده اشاره کرد.
وی افزود: همایش های بین المللی سال جاری از جمله همایش همایش میکروب شناسی بالینی در مهرماه، دومین کنگره بین المللی پزشکی افضلی پور با حضور چهار تن از اساتید دانشگاه هاروارد نیز که یکی از مهمترین همایش های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.
پرداختی به موفقیت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بازه زمانی 11 ماه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: کرمان طبق اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام جز 10 دانشگاه برتر دنیا است.
وی افزود: حدود 14 تیم تحقیقاتی از سراسر دنیا تحقیقات خود را در مورد جمعیت مبتلایان به اچ آی وی در افغانستان ارائه کرده بودند که ایران در این بخش حائز رتبه و کرمان به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح در بخش بین الملل مطرح شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه جذب اعتبارات پژوهشی نیز موفق عمل کرده و در این راستا پروژه هایی در کشورهای مختلف به سرانجام رسانده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان دانشگاه کارآفرین مطرح و برنده لوح و تندیس سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته دبی 2018 شد.
پرداختی تصریح کرد: محصولات فناورانه ارزش افزوده بالایی دارند لذا برگ برنده دانشگاه ها، کارآفرینی و تولید ثروت است.
وی افزود: در المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور تیم کرمان بدون رقیب در بخش کارآفرینی رتبه اول و سوم را در بخش های مختلف کسب کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ورود محصولات دانش بنیان این دانشگاه به بازار خبر داد و گفت: پمپ دسفرال و پنبه مخصوص دندان پزشکی از این جمله است.
وی ادامه داد: قیمت این پمپ حدود یک سوم نمونه خارجی آن است و از نظر کیفیت نیز با نمونه خارجی برابری می کند.
پرداختی گفت: کرمان از نظر رقابت پذیری اقتصادی جز استانهای رقابت ناپذیر در بخش اقتصادی است.
وی همچنین تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان مرکز نوآوری دانش آموزی را راه اندازی کرد و ما معتقدیم اگر نوآوری از سطوح پایین آموزش داده شود استعدادهای برتر شناسایی می شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اکنون حرکت اغلب کشورها به سوی زیست بوم استارت آپی است افزود: استارتاپ سلامت نیز در آذرماه در کرمان برگزار شد که 180 نفر برای این استارتاپ ثبت نام کردند.
وی به برگزاری استارت آپ کشاورزی در جیرفت و پسته در رفسنجان اشاره کرد و گفت: نخستین استارت آپ دامپزشکی کشور نیز در کرمان برگزار شد.
پرداختی اظهار داشت: نخستین فستیوال نوآوری های حوزه سلامت در کرمان برگزار و مدرسه بازیابی و فروش نیز در سال 97 آغاز شد و قرار است در مدرسه نوآوری استان مرکز رشد نخبگان راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه 280 تا 300 میلیون دلار کل صادرات دانش بنیان در کشور است گفت: وضعیت پژوهشی کشور به دلیل افزایش غیرمنطقی قیمت دلار حال خوبی ندارد.
وی همچنین گفت: 44 استاد، 335 استادیار، 23 مربی، 10 هیات علمی پژوهشی، 87 دانشیار، پنج هزار و 421 دانشجو، 946 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 505 دستیار تخصص بالینی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت دارند.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.