محمدجواد فدایی شامگاه شنبه در خاتمه سمینار ائمه جمعه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از عملیات گازرسانی به13 شهر، تهیه و اجرای طرح هادی 654 روستا، ساخت 430 کیلومتر بزرگراه، احداث 22 کیلومتر آزاد راه و توسعه حوزه های درمانی و ورزشی به عنوان دیگر اقدامات انجام گرفته در این استان طی مدت یاد شده نام برد.
وی همراهی و یکصدایی ارکان حکومتی بخصوص ائمه جمعه و جماعات را در این موفقیت ها موثر دانست و اظهار داشت : برای رسیدن به توسعه پایدار در این استان پهناور راهی جز استفاده از داشته های بومی و وحدت و یکپارچگی نداریم .
فدایی رفع مشکلات اشتغال، تولید و تنظیم بازار را از اهداف اصلی دولت در کشور و استان کرمان برشمرد و افزود: در راستای ثبات و تحقق موارد یاد شده در این استان عزمی جدی وجود دارد .
وی با تاکید بر اینکه مدیریت خشکسالی ها و تأمین آب استان از اولویت‌های استان کرمان بشمار می رود ، افزود: برغم همه تلاش های انجام شده برای رسیدن به توازن منطقه ای و توسعه هماهنگ و یکسان در استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، تا رسیدن به وضع مطلوب هنوز فاصله داریم که باید با تلاش مضاعف توام با دلسوزی بتوانیم در تحقق این مهم موفق شویم .
سرپرست استانداری کرمان گفت : گرچه نرخ بیکاری در استان کرمان 11 و نیم درصد است که در مقایسه با متوسط کشوری12 که و یک دهم درصد اعلام شده وضعیت نسبتا خوبی داریم ولی باید با مشارکت همه جانبه در راستای زودودن گرد بیکاری از سیمای این استان با ایجاد شغل پایدار برای 117 هزار نفر جویای کار موجود تلاش کرد.
فدایی تنها راه برون رفت از وضعیت موجود بیکاری در استان را رفتن به سمت توسعه اشتغال با ایجاد کارآفرینی و توسعه سرمایه گذاری و استفاده از داشته های بومی عنوان کرد .
5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.