به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در نماز این هفته کرمان افزود: آغاز محاکمه ‌اخلال‌گران اقتصادی با نگاه جدید دستگاه قضایی موجب امیدواری مردم و جلوگیری از احتکار کالا می شود که باید ادامه یابد .
وی همچنین افزود: افرادی ‌که با هوا و هوس‌ پست‌های سیاسی را بدست می‌گیرند و می‌خواهند اوضاع را با میل خود پیش ببرند دچار گناه و معصیت می‌ شوند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه این افراد اگر پست سیاسی پیدا کنند تمام دارایی‌های جامعه را به فساد ‌می‌کشند و کار نیکی انجام نمی‌دهند،اظهارداشت: این افراد شعارهایی می‌دهند که کسانی را گمراه کنند که مورد قبول دین و شرع نیست .
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه آخرت برای ‌کسانی است که در دنیا دچار استکبار ‌نمی‌شوند ‌و تواضع و فروتنی پیشه ‌می‌کنند، گفت: برای اهمیت این موضوع قرآن کریم استکبار و فساد در زمین ‌را برجسته‌ کرد تا بیشتر حواسمان به ‌این مساله باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حضرت یوسف(ع) زمانی که عزیز مصر است از خدا تقاضا می‌کند که خداوند او ‌را ‌مسلم از دنیا ببرد، گفت: این مساله نشان می‌دهد که منصب حاکمیت ‌و سیاست چقدر حساس است و در حاکمیت سیاسی‌ و دینی بسیار فتنه اتفاق می‌افتد که افراد درگیر آن‌ می‌شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد کم بصیرت در فتنه‌ها دچار مشکل شده و غرق‌ می‌شوند ،بیان کرد: انحرافات و فتنه حق و باطل را با یکدیگر در می‌آمیزد و افراد را دچار گمراهی می‌کند.
**سوال نمایندگان از رییس جمهوری بیانگر اقتدار نظام است
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه قوه مقننه برای نظارت بر دستگاه اجرایی چهار راه پیش‌رو دارد، افزود: زمانی که حقوق مردم دچار اشکالی می‌شود و در بدنه اجرایی کشور مشکل و کم‌کاری‌هایی وجود دارد باید از این چهار راه استفاده کنند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از این راهها تذکر است که بخشی از وقت نمایندگان در مجلس به این امر اختصاص دارد ،خاطر نشان کرد: راه دوم حق تحقیق و تفحص است که افرادی از درون مجلس انتخاب می‌شوند و توسط نمایندگان این کار انجام و نتیجه در صحن علنی ‌مجلس بیان و به گوش مردم می‌رسد.
وی با بیان اینکه راه سوم استیضاح است که افرادی‌ که از نظر مجلس توانایی لازم را ندارند به مجلس می‌آیند‌ و دوباره در باره آنها رای‌گیری می‌شود ،اضافه کرد: راه چهارم سوال این است که توسط نمایندگان مجلس از رئیس جمهور‌ی پرسیده می‌شود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان جواب داد ،تصریح کرد: اینکه نمایندگان مجلس در محور‌های مهم از رییس جمهوری سوال کنند نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه استیضاح وزیران حق نمایندگان است و زمانی تیمی به درستی کار نمی‌کند باید تعویض شود، افزود: طی روزهای گذشته شاهد بودیم که دو وزیر استیضاح شدند .
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.