به گزارش ایرنا، پروژه درزگیری و روکش آسفالت محور کوهبنان به کیانشهر به طول 16 کیلومتر و با سه میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار و طرح افق زیر 2 هزار 400 معدن هشونی کوهبنان با 35 میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای 500 نفر از جمله طرح های قابل افتتاح هفته دولت شهرستان کوهبنان است.
پروژه بهسازی و بازسازی ورودی شهر کوهبنان با 400 میلیون تومان اعتبار، بازسازی و تجهیز سینما شهر با 350 میلیون تومان اعتبار و پروژه گازرسانی به روستای درب هود با 290 میلیون تومان اعتبار در کوهبنان افتتاح شد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ادامه کلنگ احداث ساختمان جدید فرمانداری شهرستان کوهبنان را نیز با یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار به زمین زد.
این ساختمان با 500 مترمربع زیربنا و در یک طبقه تا پایان سال جاری احداث می شود.
همچنین در این سفر پروژه تامین آب آشامیدنی روستای رتک با یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار نیز افتتاح شد و با افتتاح این پروژه چهار هزار مشترک روستاهای کهن، رتک و ده علی از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
در ادامه این سفر سالن ورزشی روستای ده علی با یک میلیارد تومان اعتبار و هزار مترمربع زیربنا نیز احداث شد و هزار نفر از مردم این روستا از مزایای آن بهره مند شدند.
همچنین چهار هزار مترمربع آسفالت روستای ده علی نیز افتتاح شد.
حمید ملانوری در ادامه چهار دهیاری شکرآباد، بیدان خواجه، رشک سفلی و نجف آباد را نیز افتتاح کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در جمع مردم روستای رتک، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: در حالی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیریم که در حوزه زیرساخت ها کارهای بزرگی انجام و خدمات بیشماری در دولت های مختلف به مردم ارائه شده است.
حمید ملانوری افزود: دولت های یازدهم و دوازدهم نیز تلاش های بسیاری در مسیر توسعه داشته اند تا زیرساخت های لازم برای رفاه نسبی مردم بویژه در روستاها فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه خدمات توسعه ای و زیربنایی در روستاها باید منجر به ماندگاری مردم و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها شود اظهارداشت: با وجود تمام تلاش های انجام ‌شده برای احداث جاده، تامین برق، آبرسانی، ارتباطات مخابراتی و غیره باید ماندگاری مردم در روستاها افزایش یابد.
وی بیان کرد: تلاش این است که فضای اسکان در روستاها به نحوی فراهم شود که افرادی که از روستاها به سمت شهرها مهاجرت کرده اند به روستا بازگشته و با ایجاد زمینه های شغلی مناسب، در روستاها ماندگار شوند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، کوهبنان را دارای پتانسیل ها و ظرفیت ‌های برجسته دانست و گفت: باید با برنامه های نو و جدید زمینه به فعلیت رسیدن این ظرفیت ها را فراهم کرد تا این شهرستان نیز روند توسعه خود را به شکل شایسته تری دنبال کند.
وی به موضوع خشکسالی نیز اشاره و بیان کرد: این پدیده مربوط به یک نقطه جغرافیایی خاص نیست و باید با استفاده از استعداد، توانمندی و دانش خود، آن را مدیریت کرده و زمینه تداوم زندگی برای آیندگان را نیز فراهم آورد.
ملانوری بر تشکیل اتاق های فکر روستایی نیز تاکید کرد و ادامه داد: نخبگان مناطق روستایی با عضویت در این اتاق های فکر می توانند زمینه های جدید برای موفقیت، کارآفرینی، تولید، افزایش اشتغال و توسعه رفاه را در این مناطق فراهم کنند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.