خسرو شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از این تعداد 80 طرح عمرانی و 21 طرح تسهیلاتی است، گفت: با افتتاح این تعداد طرح برای 365 نفر در بخش کشاورزی استان کرمانشاه اشتغال ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: 80 پروژه عمرانی با اعتباری بیش از 90 میلیارد ریال شامل 73 پروژه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح 631 هکتار، طرح ماهیان سردآبی 600 هزار قطعه ای در شهرستان دالاهو، طرح غنی سازی جنگل در سطح 100 هکتار در شهرستان های پاوه و روانسر، پنج هکتار جنگل جاده سلامت، جنگل کاری کریدور بیستون کرمانشاه و اجرای عملیات آبخیزداری در سطح پنج هزار و 607 هکتار می باشد.
شهبازی، میزان اشتغالزایی 101 طرح قابل افتتاح را 365 نفر بیان کرد که در حوزه طرح های عمرانی 268 نفر و در طرح های تسهیلاتی 97 نفر اشتغالزایی دارد.
وی پروژه های تسهیلاتی بخش کشاورزی قابل افتتاح را 21 پروژه با اعتبار بیش از 215 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 68 میلیارد و 410 میلیون ریال از این اعتبار تسهیلات بانکی بوده که در اختیار متقاضیان قرار گرفته و 146 میلیارد و 690 میلیون ریال آورده کل متقاضیان پروژه ها می باشد.
وی اضافه کرد: 21 پروژه های تسهیلاتی شامل 9 پروژه مربوط به بخش دامپروری با اشتغال 36 نفر، هشت پروژه تولیدات گیاهی با اشتغال 26 نفر و چهار پروژه نیز در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با اشتغال 35 نفر می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته دولت در حوزه دامپروری پروژه های شاخصی افتتاح می شود، تصریح کرد: پروژه های دامپروری ما شامل مرغداری 20 هزار قطعه ای در شهرستان هرسین، پرورش مرغ تخم گذار 35 هزار قطعه ای شهرستان روانسر، مرغداری تخم گذار 42 هزار قطعه ای شهرستان جوانرود، گوسفند داشتی 250 راسی و پرواربندی بره شهرستان اسلام آبادغرب، پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه ای شهرستان هرسین می باشد.
شهبازی، پروژه های تولیدات گیاهی را نیز شامل باغ انگور داربستی پنج هزار متر مربعی در شهرستان کنگاور، احداث گلخانه یک هکتاری روژین تاک، احداث چهار گلخانه دیگر در سطح شهرستان کرمانشاه و احداث باغ دیم در سطح 6 هکتار بیان نمود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی چهار پروژه قابل افتتاح دارد که در هفته دولت به بهره برداری می رسد اضافه کرد: این پروژه ها نیز شامل تولید و فرآوری لبنی به ظرفیت 18هزار و 300 تنی در صحنه، سورتینگ و بسته بندی حبوبات، احداث سیلوی ذخیره گندم 20 هزار تنی در شهرستان های دالاهو و صحنه همچنین سورتینگ و بسته بندی 2 هزار تنی شهرستان هرسین می باشد.
شهبازی سپس به پروژه های قابل افتتاح در بخش آب و خاک پرداخت و گفت: در این بخش 73 پروژه سیستم های آبیاری تحت فشار با سطحی بیش از 631 هکتار به بهره برداری می رسد که 17 پروژه در پاوه، هشت پروژه در کرمانشاه، 33 پروژه در صحنه، هشت پروژه در اسلام آبادغرب و مابقی در شهرستان های سنقر، هرسین، جوانرود و ثلاث باباجانی واقع شده است.
وی افزود: در حوزه شیلات یک پروژه ماهیان سردآبی با تولید 600 هزار قطعه در سال یکی از پروژه های شیلاتی در شهرستان دالاهو است که در هفته دولت آماده بهره‌برداری است.
شهبازی افزود: علاوه بر طرح های افتتاحی ذکر شده؛ در هفته دولت عملیات اجرایی 9 پروژه عمرانی و تسهیلاتی نیز در استان کرمانشاه آغاز می شود که چهار پروژه عمرانی و پنج پروژه تسهیلاتی است و برای 637 نفر نیز اشتغال ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: این پروژه ها شامل احداث گلخانه 2 هکتاری در صحنه، گلخانه سه هزار مترمربعی در شهرستان سنقر، احداث پرواربندی بره یکهزار راسی در صحنه، احداث جایگاه و خرید گوساله 500 راسی در گیلانغرب و احداث جایگاه و پرواربندی گوسفند داشتی 300 راسی در گیلانغرب می باشد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.