رضا خواجه ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون کار پی کنی 31 هزار واحد و آرماتوربندی 28 هزار واحد زلزله زده انجام شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت 21 هزار و 500 واحد دارای اسکلت و 15 هزار و 500 واحد نیز دارای سقف شده اند، افزود: هشت هزار و 700 واحد به مرحله گچ و خاک و هفت هزار و 30 واحد نیز به مرحله نصب درب و پنجره رسیده اند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با بیان اینکه 63 هزار واحد زلزله زده نیاز به تعمیر دارند، گفت: اقدام های لازم برای تعمیر 58 هزار و 500 واحد زلزله زده تاکنون انجام شده و 51 هزار واحد به صورت کامل تعمیر شده اند.
خواجه ای با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه 12 هزار واحد تخریب شده روستایی تحویل مردم داده خواهد شد، گفت: تاکنون هفت هزار واحد افتتاح شده است و تا پایان ماه نیز پنج هزار واحد دیگر افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال تمام واحد های زلزله زده روستایی که به صورت کامل تخریب شده اند افتتاح خواهند شد، گفت: زلزله آبان ماه کرمانشاه 25 هزار واحد را به صورت کامل تخریب کرد که این واحدها تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که تاکنون 102 هزار واحد زلزله زده به منظور دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند که تاکنون 95 هزار واحد تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.
ساعت 2:43 دقیقه بامداد چهارم شهریور زلزله ای به بزرگی 5.9 ریشتر حوالی تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی را لرزاند.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که مردم بیشتر شهرهای استان کرمانشاه آن را حس کردند.
از زمان وقوع زلزله اصلی تاکنون ده ها پس لرزه در تازه آباد رخ داده که جز یک مورد، شدت بقیه کمتر از چهار ریشتر بوده است.
مرکز شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
21 آبان سال 96 هم زمین لرزه 7.3 ریشتری غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در پی آن 620 نفر کشته و 12 هزار و 386 مصدوم شدند.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند که بازسازی آنها همچنان ادامه دارد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه شامل 14 شهرستان، 31 بخش، 32 شهر، 86 دهستان است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.