به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، زنگنه نماینده وزن 68- کیلوگرم کشورمان بود که توانست با 2 پیروزی و یک شکست به مدال برنز مسابقات کاراته بازی های آسیایی 2018 جاکارتا دست یابد.
وی پس از آنکه در دور نخست مسابقات به قرعه استراحت روبرو شد در مرحله دوم به مصاف کاراته کایی از قزاقستان رفت و در حالی که تلاش دو ورزشکار برای کسب امتیاز نتیجه ای در برنداشت با رای داوران بازنده اعلام شد.
زنگنه اما با صعود حریف قزاقستانی خود به دیدار فینال توانست به گروه بازنده ها راه یابد و در این مرحله ابتدا سه بر صفر از سد ورزشکار ازبکستانی گذشت تا به دیدار رده بندی برسد.
بانوی کاراته کا کرمانشاهی در این مرحله نیز با حریفی از ویتنام روبرو شد که در دیداری برتر با حساب 10 بر صفر پیروز شد تا به مدال برنز دست پیدا کند.

** درخشش ندا شهسواری برای صعود پینگ پنگ ایران کافی نبود
تیم ملی پینگ پنگ بانوان کشورمان نیز با کاپیتانی ندا شهسواری ورزشکار کرمانشاهی خود با یک پیروزی و 2 شکست در مرحله گروهی از صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات آسیایی 2018 باز ماند.
ملی‌پوشان ایران در آخرین بازی مرحله گروهی با ترکیب ندا شهسواری، مریم صامت و مهشید اشتری مقابل تیم هند قرار گرفتند اما با قبول شکست سه بر یک از رسیدن به مرحله بعدی باز ماند.
در این مسابقه ابتدا اشتری به میدان رفت ولی در سه گیم متوالی نتیجه را به حریف واگذار کرد.
ندا شهسواری بانوی کرمانشاهی دومین پینگ‌ پنگ باز ایران بود که در یک مسابقه تماشایی و نزدیک 3 بر 2 مقابل حریف خود پیروز شد، وی گیم اول را 12 بر 10، گیم سوم را 11 بر 9 و گیم پنجم را 11 بر 5 به سود خود پایان داد اما در گیم های دوم و چهارم به ترتیب با نتایج 11 بر 9 و 11 بر 7 نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.
مریم صامت دیگر ملی‌پوش ایران سومین نماینده کشورمان در این مسابقه بود که او هم مانند اشتری در سه گیم متوالی نتیجه را به حریف واگذار کرد.
در مسابقه چهارم تن به تن 2 تیم بازهم ندا شهسواری برای ایران به میدان رفت ولی با حساب نزدیک 3 بر 2 نتیجه را به حریف واگذار کرد تا در نهایت تیم کشورمان این مسابقه را 3 بر یک مغلوب و از راه یابی به دور یک هشتم نهایی بازماند.
ملی پوشان پینگ پینگ ایران در مسابقه اول خود مقابل چین مغلوب شدند اما در دیدار دوم قطر را شکست دادند.
از استان کرمانشاه 20 ورزشکار به رقابت های آسیایی جاکارتا در 10 رشته شامل فوتبال، قایقرانی، کبدی، سپک تاکرا، واترپلو، کاراته، دو و میدانی، وزنه برداری، پینگ پنگ و شیرجه اعزام شده اند که 14 نفر آن ها را آقایان و 6 نفر نیز بانوان تشکیل می دهند.
در بازی های آسیایی جاکارتا بیش از 11 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 40 رشته و 462 ماده ورزشی با هم رقابت می کنند و کاروان کشورمان نیز با 378 ورزشکار شامل 280 نفر آقا و 98 نفر خانم به مسابقات اعزام شده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.