به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در واکنش به اعلام آمار رتبه اول کرمانشاه در خودکشی از سوی رئیس انجمن مددکاری ایران، افزود: دستور بررسی وضعیت خودکشی در استان را داده ام و با رئیس این انجمن نیز تماس گرفتیم تا مستندات خود را در این زمینه اعلام کند.
او با بیان اینکه 80 درصد مطمئن هستم که این آمار کذب و ناصحیح است، گفت: با این وجود دستور بررسی داده ام که اگر صحیح باشد باید برای آن راهکاری های مناسبی اتخاذ کنیم.
وی همچنین از رئیس انجمن مددکاری ایران که این آمار و رتبه را اعلام کرده است ، خواست مستندات خود را در این زمینه به استان اعلام کند تا از طریق وزارت بهداشت و بهزیستی صحت و سقم آن را بسنجیم.
وی تاکید کرد که به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می کنم و اگر صحت نداشته باشد باید پاسخگوی این ادعا باشند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست به کاهش 16 درصدی آمار خودکشی در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم اگرچه آمار دقیقی در اختیار نداریم اما روند کاهشی را شاهد هستیم.
محمدابراهیم الهی تبار ، کاهش آمار خودکشی را نشان از اتخاذ روند درست در استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی مانند خودکشی دانست و افزود: نیاز داریم که از تریبون های مختلف به مردم استان امید تزریق شود.
وی بر دمیدن روح امید به جامعه از سوی رسانه ها و دیگر تریبون های تبلیغی تاکید کرد و افزود: برای ایجاد امیدواری در مردم باید همه تلاش کنیم.
او همچنین به کاهش آمار برخی از آسیب های اجتماعی در استان نیز اشاره کرد و گفت: امسال شاهد توقف و کاهش طلاق و کاهش 9.9 درصدی جرایم در استان بودیم.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.