به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی هیات های مذهبی قصرشیرین گفت: دشمن تمام ترفندهای خود را در طول 40 سال گذشته بکار گرفت تا به نظام اسلامی ضربه بزند اما با درایت امام راحل ، مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه مردم همواره نقشه های آنان خنثی و نقش برآب شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شد ، اظهار داشت: مساجد پایگاه های ارزشمندی برای این نظام هستند و تقویت آنها برای مقابله با توطئه های دشمنان باید مورد توجه بیش از پیش مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
وی گفت: محرم و صفر برای ما بسیار مهم است چرا که حیات دین اسلام مرهون خون گرانبهای امام حسن (ع) و یاران با وفایش در واقعه عاشوراست.
امام جمعه قصرشیرین نیز در سخنانی بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد آشوب و تفرقه در جامعه اسلامی است و دستگاههای اجرایی ذیربط باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی برای جذب جوانان به فرهنگ ولایی تلاش کنند.
حجت الاسلام علی ملکی افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای انس بیشتر جوانان به فرهنگ ولایی است و باید میدان و مدیریت در اختیار این قشر قرار گیرد که اگر این کار صورت نگیرد ، دشمن وارد عمل خواهد شد.
وی با بیان اینکه تقویت بخش های ورزشی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت و برپایی اردوهای تفریحی برای جوانان بسیار مهم است ، اظهار داشت: نقش روحانیان و وعاظ در مجالس ماه محرم بسیار مهم است و در این دهه باید خدمات و ارزش های نظام جمهوری اسلامی برای مردم بازگو و تبیین شود.
وی بیان کرد: متاسفانه فضای مجازی جاذبه های زیادی برای جوانان دارد و از این رو برای جذب این قشر باید با ابزارهای های قوی تر از این فضا برای جذب آنها تلاش کنیم.
خطیب جمعه قصرشیرین گفت: در ماه محرم و ایام عزاداری ، رعایت قانون و مقررات توسط هیات مذهبی بسیار ضروری و مهم است و نباید از این نظر برای کسی مزاحمتی ایجاد شود.
حجت الاسلام ملکی گفت: براساس توافق صورت گرفته ، آئین های دهه اول ماه محرم توسط هیات های مذهبی در قصرشیرین ساعت 21 و 30 دقیقه آغاز می شود و تا ساعت 23 ادامه خواهد داشت.
شهرستان مرزی قصرشیرین 25 هیات مذهبی شامل هفت هیات شهری ، 18 روستایی و سه هیات بانوان دارد و در این ایام ماه محرام الحرام 45 روحانی و مبلغ مذهبی فعالیت خواهند داشت.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.