معصومه حسنی خونسار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این 2 کتابخانه در هفته دولت و با حضور مسئولان و مدیران استانی در این 2 روستا افتتاح می شود.
وی افزود: ساخت کتابخانه های عمومی پروین اعتصامی روستای ده پهن کرمانشاه و شهدای چهر روستای چهر هرسین در سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال 1390 تصویب و از محل ردیف سفر تامین اعتبار شده و در سال 97 در هفته دولت افتتاح می شود.
وی اظهار امیدواری کرد فعالیت این مراکز فرهنگی با رضایت حق تعالی توام و موجبات ارتقاء سطح فرهنگی استان را فراهم کند.
وی در ادامه اظهار داشت: کتابخانه های عمومی پروین اعتصامی کرمانشاه و شهدای چهر هرسین هر کدام در متراژی 300 متری به ترتیب 83 و 84 امین کتابخانه عمومی، 16 و17 امین کتابخانه روستایی استان کرمانشاه می باشد که در راستای هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها به بهره برداری می رسد.
خونسار در ادامه با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در خدمت رسانی به مردم گفت: تمام تلاش اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در خدمتگزاری به مردم و بالا بردن افزایش سرانه مطالعه به حد مطلوب و در خورشان مردم استان کرمانشاه است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، در ادامه تعداد کتابخانه های عمومی استان را 100 باب به انضمام کتابخانه های مشارکتی و سیار ذکر کرد و گفت: در مجموع 400 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.
حسنی خونسار، تعداد کل منابع کتابخانه های عمومی کرمانشاه را یک میلیون و 110 هزار نسخه ذکر کرد و گفت: تعداد کتاب های به امانت رفته سال گذشته 700 هزار نسخه بود که بیشترین عنوان های امانت رفته شامل رمان، ادبیات و علوم عملی می باشد.
وی همچنین تعداد کل مراجعان به کتابخانه های عمومی استان را در سال 96 یک میلیون و 524 هزار و 744 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 753 هزار و 948 نفر مرد و 770 هزار و 796 نفر زن هستند.
حسنی خونسار، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را 51 هزار و 436 نفر در سال 96 ذکر کرد و افزود: از این تعداد 28 هزار و 681 نفر مرد و 22 هزار و 755 نفر زن می باشند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.