به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از ائمه جماعت نمونه مساجد کرمانشاه که به مناسبت روز جهانی مسجد در امام زاده ابراهیم طاق بستان برگزار شد، به نقش و پیشینه مسجد محله ها در پیروزی انقلاب اسلامی و پشتیبانی ، تدارکات و اعزام رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خواستار احیای این نقش در شرایط کنونی جامعه شد.
وی در ادامه مساجد محله ها را در پرورش و تربیت اسلامی جوانان بسیار با اهمیت خواند و گفت: در انجام امور مساجد باید از روی اخلاص و دلسوزی کار کنیم نه تظاهر.
آیت الله علما مساجد را سنگرهای مستحکم جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان به دنبال نفت و گاز ما نیستند بلکه به دنبال ارزش ها و فکر جوانان ما هستند.
وی جوانان را مهم ترین سرمایه کشور دانست که دشمن در جنگ نرم به دنبال آنها است و اگر نقش گذشته مساجد را احیا کنیم هیچ دشمنی نمی تواند در کشور ما نفوذ کند و این به ابتکار ائمه جماعت مساجد بستگی دارد چطور جوانان را جذب کنند.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همه ارکان مسجد از امام جماعت تا خادمان و هیات امنا در برخورد با مردم باید خوشرو باشند ، گفت: اگر در مسجدی زمینه برای ورزش جوانان وجود دارد در اختیار آنها قرار دهند تا آسیب اجتماعی کمتر شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه نیز در ابتدای این مراسم مسجد محوری را اساس همه فعالیت های این نهاد اعلام کرد و گفت: حفظ و نگهداری مسجد به عنوان خانه خدا و سنگر ارزش های اسلامی ، کار هر کسی نیست.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی افزود: با وجود اینکه 2 برابر مساجد استان روحانی وجود دارد ولی چون اداره مسجد کار سخت و طاقت فرسایی است هر روحانی نمی تواند امام جماعت مسجد شود.
وی در ادامه گفت: در روز جهانی مسجد از 20 ائمه جماعت شهرستان کرمانشاه که در نوبت صبح و یا در سه نوبت نماز جماعت را به طور منظم برپا کرده اند تجلیل می شود و همچنین از سه هیات امنا، سه خادم و سه کانون فرهنگی مساجد نیز تقدیر می شود.

** مساجد نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم به نقش موثر ائمه جماعت در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: مساجد و منبر ائمه جماعت طبق بررسی های انجام شده نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.
سرهنگ محمدرضا آمویی ، مساجد را قرارگاه های فرهنگی خواند که با تبیین و گوشزد کردن مسائل اجتماعی در محله ها آسیب های اجتماعی را کاهش می دهند.
وی افزود: پلیس نمی تواند با برخورد پلیسی همه مشکلات را حل کند و نیازمند کارهای گسترده فرهنگی از جمله مداخله روحانیون و ائمه جماعت در حل اختلافات خانوادگی که بیشترین عامل تیراندازی در سطح کرمانشاه است.
هم اکنون 700 مسجد روستایی و حدود 300 مسجد شهری در استان کرمانشاه وجود دارد و یک هزار و 250 مسجد نیز در دست ساخت است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
8066/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.