در این یادداشت آمده است: رییس شورای شهر در سومین جلسه شورا برای انتخاب شهردار گفته است: 'شورای شهر برای کرمانشاه مضر است.' ‌سخنگوی شورا هم پیشتر از این گفته بود؛ ذهن مردم از شورای شهر مکدر است. هنوز این 2 خبر تکذیب نشده است. روزی می‌ رسد که مردم این شهر بگویند ما را به خیر تو امید نیست؛ شر مرسان!
‌شورای شهر 20 سال است شهر را در مصائب شخصی و گروهی مجلس محلی که قرار بود توسعه بیافریند گرفتار کرده‌اند. مصاحبه و سخنان اعضای شورا نشان می‌دهد بیش از آنکه به گروهی اندیشیدن عادت کرده باشند که کاری مدنی و توسعه‌ مدار است، به تک‌ انگاری عادت دارند و آنان با کار تیمی نسبتی دور دارند.
11 نامزد ارائه شده برای انتخاب شهردار، نشانه‌های عمیق دوری آنها از همکاری تیمی را برجسته می‌کند. خبرگزاری‌های استان با وحدتی نانوشته از این تفرق خبر می‌دهند. یکی از اعضا در جلسه انتخاب شهردار گفته است؛ '‌باید سوابق این افراد بررسی شود.' اما این سخن سالار احمد زاده که در جلسه انتخاب شهردار به موسوی اجاق‌ گفته است؛ ما (برای انتخاب امیری) امضا کرده‌ایم و مرد باید پای امضایش بایستد، ما شهر را داریم با دست خود نابود می‌کنیم، چه پیامی را مخابره می‌کند. 20 سال از سابقه شورای شهر می‌گذرد. آنها باید بدانند پیش از ورود به دستور به این مهم بپردازند. اما با اصرار افرادی را به‌ شورا معرفی می‌کنند که شهر زمان زیادی را برای تغییر لازم از دست می‌دهد. مگر نه اینکه شورای شهر برای تسهیل امور مردم و توسعه شهری بنا شده است؟ 11 عضو شورای شهر 11 نفر را به ‌عنوان شهردار معرفی می‌کنند و ذره‌ای هم کم نمی‌آورند که از موضع شخصی خود از اسب قدرت برای منافع عموم مردم پایین بیایند.
آنها شورا را با میز مناظره اشتباه گرفته‌اند. فرصت‌ سوزی، شهر را با بن‌بست‌های بی‌ شمار روبرو کرده است. از در و دیوار شهر فریاد عقب ‌ماندگی و دوری از توسعه به گوش می‌رسد. توریست‌های داخلی و خارجی وقتی این فضای شهری شلوغ و در هم‌ ریختگی و عناصر بصری فرو ریخته‌ را می‌بینند، حتما سفیرانی با اخبار خوب از کرمانشاه در شهر و کشور خود نخواهند بود.
مردم شهر که سال‌هاست فراموش ‌شدگان درجه یک شورای شهر شده‌اند. شرح گفت و گوی جلسه سوم برای انتخاب شهردار از زبان اعضا نشان می‌دهد، هر یک از آنان از احتمال طرح موضوع 11 نفر نامزد برای شهردار چندان مطلع نبوده‌اند. شورای شهر با اعضای تک ‌نفره به درد شهر نمی‌خورد. شهر نیازمند همکاری وکلای مردم در مجلس محلی است. از شورای شهری که حتی صفحه اینترنتی خود را نتوانسته از 21 اردیبهشت 1393، بروز کند‌ چه انتظاری می‌توان داشت.
مردم شهر از اینکه هر جلسه شورای شهر را یک منازعه بپندارند تا همکاری با هدف نجات شهر؛ رنج می‌برند. جلسه اعضای شورا با استاندار چه نتایجی را رقم بزند و آیا آنان سوار بر اسب راهوار همکاری به سوی اهداف پیشبرد سازماندهی شهر خواهند نشست، یا همچنان سوار بر اسب تند‌رو‌ تک نفره که امکان سقوط دارد به سوی تک‌ گویی و تک‌ انگاری قدم می‌گذارند؟ آیا این شورای شهر برای مردم مضر است و یا شهروندان باید آهنگی دگر کنند، حتما مردم شهر در شورای بعدی تجدید نظر می‌کنند؛‌ کدام رویه را انتخاب کنند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.