به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون یاوری روز یکشنبه در کمیته پیشگیری و مدیریت پسماند که پس از انتشار گزارش دفع زباله های بیمارستانی در ایرنا، به دستور مقام قضایی در محل اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته گذشته گزارشی مبنی بر بروز مشکلاتی در دفع زباله های بیمارستانی به دست ما رسید و رسیدگی به موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده خوشبختانه اکنون مشکلاتی که هفته گذشته در زمینه دفع زباله مشاهده می شد، برطرف و زباله های بیمارستانی جمع آوری شده اند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با بیان اینکه این اداره کل بر بی خطرسازی زباله ها در بیمارستان ها نظارت دارد، گفت: آزمایشگاه های معتمد محیط زیست با راهکارهای مختلف نسبت به عملکرد دستگاه های بی خطر ساز بیمارستان ها نظارت دارند تا زباله های خروجی از دستگاه ها به صورت کامل بی خطر شده باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان اداره کل محیط زیست علاوه بر گزارش آزمایشگاههای معتمد به صورت سرزده نیز بر بیمارستان ها نظارت می کنند، گفت: متاسفانه مدیران بیمارستانی در برخی موارد از حضور کارشناسان محیط زیست جلوگیری می کنند که باید دانشگاه علوم پزشکی، هماهنگی های لازم در این زمینه را انجام دهد.
یاوری با بیان اینکه خروج زباله ها از دستگاه بی خطرساز تنها به معنی ضدعفونی شدن آنها است، گفت: زباله های بیمارستانی حتی در صورت استفاده از دستگاه بی خطر ساز بازهم در چارچوب زباله های عادی قرار نمی گیرند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه براساس مصوبات کارگروه مدیریت پسماند و دستور معاون استاندار باید تمامی بیمارستان ها به دستگاه خرد کن زباله مجهز شوند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرچه سریع تر نسبت به تجهیز بیمارستان ها به دستگاه خردکن اقدام کند.
یاوری با بیان اینکه متخلفان در زمینه دفع زباله های بیمارستانی به دستگاه قضایی معرفی می شوند، گفت: اگر یکی از حلقه های دفع پسماند به درستی انجام نشود تمام سیستم زیر سوال خواهد رفت.
وی تصریح کرد: مکان کنونی دفع زباله های بیمارستانی مناسب نیست و دانشگاه علوم پزشکی موظف است که هرچه سریع تر مکانی در چارچوب استاندارهای زیست محیطی برای دفع زباله های بیمارستانی معرفی کند.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کرمانشاه همچنین به مشکل بیمارستان گیلانغرب برای بی خطرسازی زباله ها اشاره کرد و اظهار داشت: نگهداری زباله در سردخانه پذیرفته شده نیست چون امکان نشت بیماری وجود دارد، از این رو باید هرچه سریع تر دستگاه بی خطر ساز زباله، این بیمارستان رفع نقص شود.
گزارش خبرنگار ایرنا که براساس مشاهدات میدانی و در گفت و گو با مسئولان استان با عنوان 'زباله های بیمارستانی تهدیدی جدی برای سلامت جامعه' تهیه و روز جمعه 26 مرداد بر روی خروجی ایرنا مخابره شده بود بازتاب وسیعی در بین مردم و مسئولان داشت.
8066/7445
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.