به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، به وضعیت مدارس در مناطق زلزله زده پرداخت و اظهار داشت: آموزش و پرورش در بحث زلزله به خوبی عمل کرد و توانست خدمات خوبی به دانش آموزان مناطق زلزله زده ارائه دهد.
استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه از مهر ماه هیچ دانش آموزی را در مناطق شهری زلزله زده در کانکس‌ نخواهیم‌ دید، گفت، امسال 82 مدرسه با 256 کلاس درس روستایی تحویل داده خواهد شد که بیش از 9 میلیارد تومان تجهیزات برای آنها خریداری شده است.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: تحصیل در جمهوری اسلامی ایران‌ براساس قانون اساسی رایگان است و هیچ‌ کس نمی تواند از دانش آموزان هزینه دریافت کند.
وی افزود: با توجه به نیازی که احساس می شود اگر مردم در اداره مدارس مشارکت نکنند، هزینه آن را دانش آموزان پرداخت خواهند کرد.
استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در طرح توسعه مشارکت های مردمی فرهنگ‌ سازی لازم است انجام شود اما اجبار برای پذیرش کمک های مردمی قابل قبول نیست.
بازوند ادامه داد: خیران در آموزش پرورش بیشتر به سخت افزارهای آموزشی توجه می کنند، اما باید کمک های خیران را به سمت کمک های نرم افزاری و حمایت از دانش آموزان سوق دهیم.
استاندار کرمانشاه گفت: دانش آموزان کرمانشاهی بسیار باهوش هستند و ثروتی ارزشمند برای این استان محسوب می شوند.
بازوند خطاب به دانش آموزان این سوال را طرح کرد که اگر شما استاندار بودید چه می کردید؟
وی گفت: ابتدای مهر از دانش آموزانی که بهترین پاسخ را به این سوُال داده باشند، تقدیر خواهند شد.
وی همچنین تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش برای کسانی که آینده سازان کشور هستند تصمیم گیری خواهیم کرد از این رو غیبت مدیران استانی در این شورا غیرقابل قبول است.
7445/8066‌
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.