به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ سید مهدی فرحی که به مناسبت سالروز صنایع دفاعی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه بود، افزود: رشد صنایع دفاعی ما آنچنان است که قادر به طراحی و ساخت موشک های بالستیک، کروز، پدافند هوایی، ضد زره و موشک های ماهواره بر در صنایع فضایی هستیم.
وی اظهار داشت: قدرت موشک های ایرانی به گونه ای است که توانستیم مواضع داعش را در فاصله 1400 کیلومتری نقطه زنی کنیم.
فرحی با اشاره به سالها انتظار برای خرید سامانه دفاعی s300 گفت: امروز توانسته ایم با شایستگی پدافند هوایی بالاتر از s300 طراحی کنیم.
او از آمادگی صنایع دفاعی برای ورود به پروژه های کلان ملی غیرنظامی خبر داد و افزود: توانسته ایم با استفاده از جوانان خوشفکر و متخصص ایرانی پروژه دیزل ملی را افتتاح کنیم که در صنایع دریایی و ریلی کاربرد دارد.
فرحی تمرکز صنایع دفاعی را تولید محصولات با کیفیت بالا و قیمت کمتر عنوان کرد.
مشاور عالی وزیر دفاع ، تجارب جنگ تحمیلی، استفاده از جوانان نخبه ایرانی و تلفیق خبرگی و نخبگی ، نوآوری و خلاقیت در محصولات نظامی، مدیریت جهادی، توجه به اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده مدل مدیریتی هسته کوچک و شبکه بزرگ را از جمله عوامل موفقیت صنایع دفاعی کشور در کسب دستاوردهای بزرگ عنوان کرد.
به گفته فرحی ، کمتر دانشگاهی در کشور پیدا می شود که پروژه های تحقیقاتی مرتبط با صنایع دفاعی نداشته باشد.
او از ارتباط وزارت دفاع با پنج هزار و 200 صنعت، شرکت و پژوهشکده کشور خبر داد و افزود: بیش از چند صد هزار نفر در بخش های مختلف کشور بخصوص بخش خصوصی وارد صنایع دفاعی شده اند.
فرحی این شبکه بسیار گسترده را در راستای پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: دشمن دیگر نمی تواند با دست گذاشتن بر یک نقطه خاص باعث اختلال در صنایع دفاعی کشورمان شود.
مشاور عالی وزیر دفاع در ادامه دستاوردهای دفاعی 40 ساله انقلاب را به چهار دهه تقسیم کرد و گفت: در دهه اول به دلیل جنگ فقط توانستیم از محصولات نظامی خریداری شده رژیم شاهنشاهی استفاده کنیم ضمن اینکه وارد مرحله قطعه سازی و تامین قطعات یدکی نیز شده بودیم.
او بیان داشت که در زمان شاه با وجود ژاندارم بودن منطقه ای ایران فقط ما مصرف کننده محصولات روز آمریکایی و اروپایی بودیم.
فرحی در ادامه دهه دوم انقلاب را در صنایع دفاعی دهه کپی سازی محصولات دفاعی نام برد و افزود: در این دهه مهندسی معکوس به مهندسان جوان کشور جسارت و جرات داد و توانستیم مشابه محصولات دنیا را تولید کنیم.
این مقام عالی نظامی از دهه سوم انقلاب در صنایع نظامی به عنوان جهش در طراحی نام برد و گفت: در این دهه محصولات روز دنیا را رصد می کردیم و توانستیم با فکر ایرانی کار طراحی محصولات نظامی را انجام دهیم.
فرحی دهه چهارم انقلاب را دهه تحول در صنایع نظامی نامید چرا که در این دهه وارد عرصه نوآوری و خلاقیت شدیم.
او تاکید کرد: امروزه محصولات نظامی در کشور براساس نیاز نیروهای مسلح تولید می شود که مشابهی در دنیا ندارد.
مشاور عالی وزیر دفاع ، مرحله نوآوری را شامل 2 مرحله نوآوری بسته محدود به نیروهای مسلح و نوآوری باز عنوان کرد و گفت: در مرحله نوآوری باز تمام صنایع کوچک ، متوسط و بزرگ داخل کشور را به کار گرفته ایم و حوزه کاری را به فراتر از صنایع داخلی نظامی برده ایم.
فرحی تاکید کرد ؛ صنایع دفاعی به حدی در کشور رشد کرده است که امروز جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت بازدارنده در منطقه تبدیل کرده است.
او گفت: با وجود اینکه نوک پیکان تحریم ها صنایع دفاعی کشور بوده است اما دستاوردهای بزرگی داشته ایم و ایران تبدیل به یک بازیگر مطرح در عرصه بین الملل شده است به گونه ای که علاوه بر قدرت بازدارندگی داری نقشی مقتدر در عرصه سیاستگزاری کشورهای منطقه نیز هست.
8066/7457
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.