به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خواجه ای روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از 63 هزار واحد نیاز به تعمیر کار تعمیر 57 هزار و 281 واحد آغاز شده است.
وی افزود: تاکنون صاحبان 26 هزار و 500 واحد زلزله زده پی کنی کرده اند و 13 هزار و 419 واحد هم دیوار چینی خود را به پایان رسانده اند.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه با اشاره به اینکه اسکلت 20 هزار و 168 واحد بر پا شده اند، یادآور شد: 13 هزار و 90 واحد دارای سقف و پنج هزار و 876 واحد دارای درب و پنجره شده اند.
خواجه ای با بیان اینکه 435 پیمانکار در منطقه حضور دارند که عمده این پیمانکاران غیر بومی هستند، گفت: پنج هزار و 700 نفر از 11 هزار نفری که در منطقه مشغول به کار هستند را بومی‌ ها تشکیل می دهند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: بنیاد مسکن میلگرد ریز‌نمره برای توزیع در مناطق زلزله زده تمام کرده است و در بازار نیز پیدا نمی شود.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه افزود: بازاریان وقتی که دیدند بنیاد مسکن میلگرد توزیع می کند میلگرد به منطقه نیاوردند و به سمت تامین دیگر مصالح رفتند.
خواجه ای اعلام کرد: در حال خرید میلگرد از کارخانه فولاد اهواز هستیم و به زودی میلگرد مورد نیاز بازسازی مناطق زلزله زده تامین می شود
وی با بیان اینکه برای بازسازی هر واحد کاملا تخریب شده 13 تن سیمان نیاز است، گفت: بنیاد مستضعفان 175 هزار تن سیمان به مناطق زلزله زده اختصاص داد و به هر کدام از واحدهای صد درصد تخریب شده هشت تن سیمان به صورت رایگان اهدا کرد.
به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده ، تاکنون 110 هزار تن از سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان مصرف شده و 65 هزار تن واحد نیز باقی مانده است.
خواجه ای اعلام کرد که علاوه بر هشت تن سیمان رایگان سیمان یارانه ای را با قیمت کیسه ای هفت هزار تومان‌ توزیع خواهند کرد.
وی در رابطه با فعالیت شخصیت های معروف در مناطق زلزله زده گفت: آقای علی دایی که کمک های مردمی را جمع اوری ‌کرده است در ابتدا قرار بود یک روستا را به صورت کامل بسازد اما براساس صحبت هایی که با وی شد قرار شد که هزینه کمتری برای ساخت و ساز صرف کند تا تعداد واحدهای بهره مند از این کمک ها افزایش پیدا کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
هم اکنون 500 پیمانکار و 11 هزار و 600 نفر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشغول ساخت و ساز واحدهای تخریبی هستند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.