معصومه حسنی خونسار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مهلت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش مکتوب روز چهارشنبه 10 مرداد و بخش آنلاین در 19 مرداد پایان یافت و برگزیدگان جشنواره تا پایان مرداد ماه مشخص می شود.
وی با بیان این اینکه مهلت شرکت در بخش مکتوب جشنواره روز چهارشنبه 10 مرداد ماه پایان یافت، گفت: بلافاصله فرآیند بررسی و ارزیابی پاسخ برگ‌ها آغاز شد و همچنین فرصت شرکت در بخش الکترونیک جشنواره نیز پس از یک تمدید 10 روزه، ساعت 24 روز جمعه 19 مرداد به پایان رسید.
دبیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه با اعلام آماری از مشارکت در بخش الکترونیک این جشنواره گفت: استقبال از بخش الکترونیکی جشنواره در کشور، بسیار چشمگیر و امیدوارکننده بوده، به طوری که براساس آخرین‌ آمارها نهاد کتابخانه های عمومی کشور بیش از هفت هزار و 200 نفر در استان در این بخش مشارکت داشته اند که این تعداد در مقایسه با سال قبل، با افزایش 72 درصدی رو به ‌رو بوده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه افزود: همچنین در بخش مکتوب جشنواره که با رشد حدود 70 درصدی روبرو بوده ایم، کتابداران کتابخانه های عمومی بعد از قریب به 2 ماه تلاش، بلافاصله پس از اتمام مهلت مسابقه در بخش مکتوب پاسخنامه ها و برگه های نقاشی جمع آوری و به ستاد استانی جشنواره در اداره فرهنگی استان ارسال شد.
حسنی خونسار افزود: پس از بررسی مجدد پاسخنامه ها در اداره کل کتابخانه های عمومی استان آنها را به ستاد مرکزی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال و بازبینی آخر انجام گرفت، اکنون در مرحله تصحیح پاسخنامه ها و داوری برگه های نقاشی در ستاد کشوری تا اواخر مرداد ماه هستیم و در هفته اول شهریور اسامی برندگان اعلام خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه با بیان اینکه از برندگان و مشارکت کنندگان این جشنواره بزرگ فرهنگی در سطح کشور در ایام دهه مبارک کرامت تقدیر و تجلیل خواهد شد، گفت: این مراسم در استان کرمانشاه نیز با حضور مدیران استانی برگزار خواهد شد.
حسنی خونسار افزود: با توجه به اینکه مسابقه در 2 بخش مکتوب و الکترونیک برگزار ‌شد، گفت: به ‌منظور ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حمایت از اقتصاد مقاومتی، شرکت‌ کنندگانی که با روش الکترونیک در این جشنواره شرکت کرده‌اند (در صورت پاسخ صحیح به 18 سؤال)، با امتیاز کامل در قرعه ‌کشی شرکت خواهند کرد.

** فعالیت 100 کتابخانه در استان کرمانشاه
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، در ادامه تعداد کتابخانه های عمومی استان را 100 باب به انضمام کتابخانه های مشارکتی و سیار ذکر کرد و گفت: در مجموع 400 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.
حسنی خونسار ، تعداد کل منابع کتابخانه های عمومی کرمانشاه را یک میلیون و 110 هزار نسخه ذکر کرد و افزود: تعداد کتاب های به امانت رفته سال گذشته 700 هزار نسخه بود که بیشترین عنوان های امانت رفته شامل رمان، ادبیات و علوم عملی می باشد.
وی همچنین تعداد کل مراجعان به کتابخانه های عمومی استان را در سال 96 یک میلیون و 524 هزار و 744 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 753 هزار و 948 نفر مرد و 770 هزار و 796 نفر زن هستند.
حسنی خونسار، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را 51 هزار و 436 نفر در سال 96 ذکر کرد و افزود: از این تعداد 28 هزار و 681 نفر مرد و 22 هزار و 755 نفر زن می باشند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.