به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز سه شنبه در کارگروه گردشگری استان که به بررسی مسیر گردشگری روستای شمشیر - نودشه پاوه و منطقه گردشگری غار قوری قلعه روانسر اختصاص داشت ، افزود: اورامانات یک منطقه بکر و منحصربه فرد طبیعی و فرهنگی دارای قابلیت و پتانسیل فراوان سرمایه گذاری و توسعه گردشگری است.
وی اظهار داشت: ظرف یک هفته باید طرح توسعه منطقه گردشگری شمشیر به نودشه تهیه شود زیرا برای توسعه این منطقه نیازمند برنامه های راهبردی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت هستیم.
وی در خصوص منطقه گردشگری غار قوری قلعه گفت: مالکیت این منطقه گردشگری بلاتکلیف است که موجب آشفتگی و عدم روند توسعه آن شده است در حالی دارای پتانسیل بسیار مناسب گردشگری است.
او از کارگروه گردشگری خواست هرچه سریعتر و در قالب کارگروهی از دستگاه های ذی ربط ظرف 2 هفته ماجرای مالکیت منطقه گردشگری غار قوری قلعه مشخص کند تا بتوان طرح و پروژه های توسعه آنجا زودتر شروع کنند
سالاری همچنین از کارگروه خواست در تعریف و بررسی طرح های گردشگری توجه ویژه ای به نیازسنجی مخاطبان منطقه ای، ملی و بین المللی داشته باشند زیرا هر کدام از اینها نیازهای خاص خود را در بحث گردشگری دنبال می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز توجه به منطقه گردشگری اورامانات را از اولویت های این اداره کل برشمرد که پتانسیل بکر و ویژه برای جذب توریسم و گردشگر در کل کشور دارد و نیازمند طرح ها و پروژه های ویژه است.
جلیل بالایی در ادامه به محدودیت های زیست محیطی ، زمین حریم جاده برای توسعه طرح های گردشگری پرداخت و گفت: باید در یک طرح جامع و با در نظر گرفتن این محدودیت ها طرح توسعه آن تدوین شود.
بالایی در توصیف طرح گردشگری شمشیر به نودشه گفت: این طرح از 12 روستا به طول 17 کیلومتر عبور می کند و به شهر پاوه متصل می شود که دارای بوم گردها و باغات ، کوه ها ، رودخانه و چشم انداز زیبایی است.
وی در ادامه بحث مالکیت و نحوه مدیریت و منابع درآمدی این منطقه گردشگری را یکی از مباحث پرمجادله و چالشی میراث فرهنگی برای توسعه آن معرفی کرد و خواهان تعیین تکلیف مالکیت، نحوه مدیریت و درآمد آنها بین دولت و بخشش خصوصی شد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.