به گزارش خبرنگار ایرنا ، رستگار یوسفی روز یکشنبه در بازدید از روستای زلزله زده 'بیوله' از توابع بخش کلاشی به حضور مقام معظم رهبری و مسئولان تراز اول نظام جمهوری اسلامی در مناطق زلزله زده کرمانشاه اشاره کرد و افزود: پیام رهبری در این زلزله موجب وحدت و انسجام ملت و تسریع در روند خدمات رسانی به زلزله زدگان شد.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که مصیبت زلزله را باید به فرصت تبدیل کرد ، اظهار داشت: انصافا استاندار کرمانشاه با تلاش شبانه روزی خود تهدیدهای این زلزله را در جهت تبدیل آن به فرصت به خوبی مدیریت کردند.
فرماندار جوانرود در ادامه با بیان اینکه روند بازسازی در این شهرستان به خوبی پیش می رود ، خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه امسال 80 درصد واحدهای تخریبی با مشارکت مردم تحویل آنان خواهد شد.
یوسفی افزود: 400 واحد احداثی نوع یک و 850 واحد تخریبی نوع 2 در شهرستان جوانرود وجود دارد که روند بازسازی آنها با مشارکت مردم در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه 966 واحد با بانکها قرارداد بسته اند ، اظهار داشت: از این تعداد 850 واحد آن در مرحله پی کنی است.
شهرستان جوانرود با بیش از 75 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
هم اکنون 500 پیمانکار و 11 هزار و 600 نفر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشغول ساخت و ساز واحدهای تخریبی هستند.
7453/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.