به گزارش خبرنگار ایرنا، مزدک راد ملکشاهی روز یکشنبه در نشست خبری که در سرسرای دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: این دانشگاه در 97 رشته در چهار گروه خدمات اجتماعی، کشاورزی، صنعت و فرهنگ و هنر دانشجو دارد
راد ملکشاهی در ادامه هدف اصلی و ذاتی دانشگاه جامع علمی کاربردی را آموزش و مهارت آموزی دانشجویان با مشاغل مورد نیاز بازار و جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: 75 درصد دانشجویان مراکز علمی کاربردی بعد از دانش آموختگی برخلاف دیگر مراکز آموزش عالی کشور مشغول به کار می شوند.

** دانشگاه علمی کاربردی هیات علمی ندارد
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ساختار جذب استاد در این دانشگاه متفاوت از دیگر مراکز آموزش عالی است ، گفت: دانشگاه علمی کاربردی چون براساس نیاز جامعه و بازار رشته های خودش را طراحی می کند، بنابراین ممکن است پس از یک دوره تحصیلی دیگر نیاز به آن نباشد، به همین دلیل این دانشگاه هیات علمی نمی پذیرد و اساتید خود را براساس حق التدریسی جذب می کند.
راد ملکشاهی با اشاره به اینکه هر سال پالایش اساتید این دانشگاه انجام می شود، افزود: دانشگاه علمی کاربردی به منظور به خدمت گرفتن اساتید فراخوان صادر کرده و متقاضیانی که می خواهند تدریس کنند به سایت کشوری این دانشگاه مراجعه کنند.

** مراکز علمی و کاربردی بی کیفیت تعطیل می شوند
او همچنین گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور ارتقاء سطح آموزش، کیفیت دروس و فضای آموزشی مراکز خود را در سه سطح ارزیابی کرده و مراکزی که در سطح سه قرار بگیرند باید خود را ارتقاء دهند وگرنه تعطیل خواهند شد و دانشجویان آنها به دیگر مراکر انتقال داده می شوند.
راد ملکشاهی با اشاره به مصوبه آموزش عالی مبنی به واگذاری دانشگاه های دولتی به بخش خصوصی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگ و هنر کرمانشاه جز این مصوبه است ولی تا پایان دوره دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه دایر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه جهاد دانشگاهی بیشترین دانشجو علمی کاربردی را دارد ، اعلام کرد: بزودی در جهاد دانشگاهی مرکز نوآوری ایجاد می شود که مقدمه ای برای شرکت های دانش بنیان استان است و به شرکت ها مبلغ 52 میلیون تومان با سود 2 درصد اختصاص می دهد.
رییس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه در ادامه به خدمات این دانشگاه در جریان زلزله پرداخت و گفت: جذب کمک های نقدی و غیرنقدی، تخفیف برای دانشجویان ، توزیع کالا از جمله 57 دستگاه کولر از جمله اقدام های حوزه فرهنگی این دانشگاه بوده است.
استان کرمانشاه 20 مرکز علمی کاربردی ، پنج هزار و 229 دانشجو و هزار و 100 مدرس دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا دارد و در غرب ایران واقع شده است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.