به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند و هیات همراه در یک سفر یک روزه با هدف بررسی مسائل و مشکلات مردم شهرستان کنگاور وارد این شهرستان شدند.
در این سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، معاون امور عمرانی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، مدیران‌کل منابع طبیعی، اقتصاد و دارایی، آبفا، آبفار، گاز، توزیع نیروی برق، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش استان، استاندار را همراهی می‌کردند.
گلباران مزار شهدا، بازدید مسکن مهر غم تسلی، بازدید از سد آناهیتا (کبوترلانه)، پروژه های عمرانی شهر گودین، کوره های آجر پزی، دانشکده فنی و حرفه ای و حضور در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه از جمله برنامه‌های این سفر بود.
استاندار در بدو ورود به شهرستان کنگاور با حضور بر سر مزار مرحوم حاج آقا بزرگ محمدی عراقی و شهدای گمنام شهرستان، به مقام والای این عالم ربانی و شهیدان ادای احترام کرد.

**بازدید از پروژه مسکن مهر غم تسلی
مسکن مهر غم تسلی نخستین مقصد استاندار کرمانشاه بود و بازوند از پروژه 412 واحدی این مسکن مهر بازدید کرد.
به گفته فرماندار کنگاور انشعاب های آب، برق و گاز و همچنین محوطه سازی این پروژه انجام نشده است که با رفع این مشکلات آماده بهره برداری خواهد بود.
محله غم تسلی در غرب شهر کنگاور واقع شده که دارای بافت بسیار فرسوده و سخت گذر با شیب زیاد است و به علت آسیب پذیری بالا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، متحمل خسارات مالی و جانی سنگینی خواهد شد که در این راستا پس از بازدید وزیر مسکن و شهرسازی در سال 87 و تایید وی، جا به جایی در محل جدید مورد تصویب قرار گرفت.
عملیات اجرایی این پروژه از مرداد ماه سال 87 آغاز شد که به لحاظ پیچیدگی های خاص خود تاکنون به بهره برداری کامل نرسیده است.

**برنامه زمان بندی فعالیت سد آناهیتا تدوین شود
بازوند در ادامه از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی سد آناهیتا قرار گرفت.
سد آناهیتا که معروف به کبوتر لانه است یکی از پروژه های ملی است و از سال 89 آغاز شده است که پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 65 درصد است.
سد آناهیتا قابلیت نگهداری 6 میلیون متر مکعب آب برای شرب و سه میلیون متر مکعب برای صنعت را دارد و قادر است در زمان افتتاح، آب یک هزار و800 هکتار از اراضی زیرکشت پایین دست سد کنگاور را تامین کند.
سد آناهیتا با حجم کل مخزن 24.6 دهم میلیون متر مکعب آب، توان تنظیم 34 میلیون متر مکعب آب را در سال خواهد داشت.
مدیر عامل آب منطقه ای استان کرمانشاه در این دیدار با بیان اینکه فعالیت ساخت سد بعد از وقفه ای چند ماهه از سر گرفته شده، اظهار داشت: تا کنون برای ساخت این سد 510 میلیارد ریال از محل طرح اعتبارات ملی هزینه شده است.
مروت قبادی با اشاره به اینکه با پیگیری های مجدانه نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی 126 میلیارد ریال برای سال جاری به این سد اختصاص یافته و بطور صددرصد تخصیص داده شده است، افزود: برای اتمام ساخت این سد به 580 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه مجدانه به دنبال آبگیری سد در سال 98 هستیم، تصریح کرد: یکی از ضروریات آبگیری سد تملک های باقی مانده است که تا کنون از 196 هکتار، 104 هکتار تملک شده است.
استاندار کرمانشاه نیز از تمام تلاش و پیگیری های دلسوزانه جناب سلیمانی نماینده مردم منطقه در مجلس جهت گرفتن اعتبارات تقدیر و تشکر کرد و گفت: برنامه زمان بندی فعالیت ادامه ساخت سد آناهیتا و همچنین برنامه زمانبندی آب گیری نهایتا ظرف 15 روز آینده باید تدوین شود.
بازوند با تاکید بر تملک اراضی کشاورزی و واحد های روستایی پایین دستی سد، افزود: با هماهنگی رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت تملک های باقی مانده، مبلغ 20 میلیارد ریال از اسناد خزانه به نقدی تبدیل می شود.

**تاکید بر تسریع در دوبانده کردن محور کنگاور - تویسرکان
بازوند در ادامه سفر خود در بازدید از روند اجرایی طرح دوبانده کردن محور کنگاور - تویسرکان، بر لزوم رفع موانع نقدینگی و تملک مسیر برای شتاب گرفتن اجرای این طرح تاکید کرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز در این ارتباط گفت: با توجه به مشکل اعتباری این طرح، هماهنگی هایی برای تامین نقدینگی این طرح صورت گرفته است.
مسعود شریفی افزود: 2بانده کردن این محور، با توجه به حجم بالای تردد مسافران و خودروهای سنگین و وجود پیچ های خطرناک، ضروری است.
وی با اشاره به اینکه کل محدوده 2بانده شدن این محور در حریم استان کرمانشاه هفت کیلومتر ولی در قرارداد 9 کیلومتر قید شده است، خاطرنشان کرد: بزرگراه سه راهی کنگاور – تویسرکان با توجه به تردد بالا و شرایط نامناسب مسیر، نقش بسزایی در فراهم کردن رفاه کاربران جاده ای ایفا می کند.

**بازدید از کوره های آجر پزی
استاندار در ادامه سفر خود به کنگاور از کوره های آجر پزی روستای شورچه بازدید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در بازدید از این کوره ها گفت: با تخریب این کوره ها اقدام به احداث ایستگاه پمپاژ در این منطقه می کنیم و بیش از 150 هکتار تولید محصولات در این بخش افزایش خواهد داشت.
خسرو شهبازی افزود: ظرفیت بخش کشاورزی در شهرستان کنگاور بسیار مناسب و قابل توسعه است که با حداقل ها می توان به سایت گل خانه ای تبدیل شود و برای پروژه مطروحه اگر یک حلقه چاه در این مزارع حفر شود، سهم عمده ای در روند رونق این بخش خواهد داشت.

**مدیران متخلف باید به دستگاه قضا معرفی شوند
استاندار کرمانشاه در بازدید از ساختمان دانشکده فنی و حرفه ای کنگاور که بیش از 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 10 سال است به حال خود رها شده، تاکید کرد: مدیرانی که اینگونه بیت المال را نابود می کنند باید به دستگاه قضایی جهت پاسخ گویی معرفی شوند.
بازوند با انتقاد از بلاتکلیفی ساختمان دانشکده فنی و حرفه ای و سالن ورزشی این دانشکده به سازمان برنامه و بودجه استان دستور داد ظرف 10 روز آینده، وضعیت این ساختمان را تعیین تکلیف کند.
فرماندار کنگاور نیز در این باره گفت: طی یک سال اخیر مکاتبات زیادی در خصوص تعیین تکلیف ساختمان این دانشکده صورت گرفته ولی دانشگاه فنی و حرفه ای حاضر به هیچگونه پیگیری نیست.
خیراله خزایی گفت: حدود 100 میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه آموزشی و ورزشی هزینه شده است و سالهاست به حال خود رها شده است.
وی تصریح کرد: ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور بارها برای در اختیار گذاشتن این مجموعه پیگیری کرده و در صورت موافقت مسئولان مربوطه به دانشکده پرستاری تبدیل خواهد شد.
بازوند در پایان سفر خود در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه در سرسرای فرمانداری کنگاور حضور یافت و مشکلات مطروحه را بررسی کرد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
3033/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.