به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ محمدرضا آمویی روز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران کرمانشاه با حضور فرمانده انتظامی در سرسرای ستاد استان، افزود: این کمک شامل بسط و تقویت نظم و امنیت در جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و حتی شناسایی موارد وقوع می شود، از سوی دیگر می توان به جامعه یاد بدهند که چگونه نظم و امنیت را محترم بشمارند و با بی نظمی و ناامنی مقابله کنند.
او گفت: در واقع تنظیم رفتار و عمومی سازی آن در مناسبات اجتماعی بر پایه الگوها و معیارهای زندگی اجتماعی، از ماموریت های این معاونت و رسانه هاست.
وی اضافه کرد: رسانه ها از نظر دانش و از منظر آگاهی بخشی، نباید در سطح وضع موجود جامعه خود را محصور کنند چرا که در این صورت چیزی به شعور جامعه نمی افزاید و ناگزیر سهم و نقشی در ارتقا فرهنگ جامعه نخواهد داشت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود نیروی انتظامی را مظهر حاکمیت و امنیت نظام معرفی و اظهار کرد: پلیس بیشترین سطح ارتباط و هم افزایی را با مردم و شهروندان در همه سطوح دارد و به عنوان ناظم اجتماعی، مسئولیت حفظ و ارتقا امنیت را عهده دار است.
آمویی یادآور شد: در چند سال اخیر، چگونگی ورود رسانه ها به قلمرو نظم و امنیت، به صورت محسوسی ارتقا پیدا کرده اما همچنان فقر و کاستی هایی، هم از حیث محتوا و هم شکل و میزان آن، در پوشش خبری و تحلیلی رخدادهای مربوط به نظم و امنیت در رسانه ها، دیده می شود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: سهم و کارکرد رسانه ها در بُعد ذهنی نظم و امنیت، مهمتر از بعد عینی آن است؛ بعد ذهنی امنیت، هم آنطور که از نامش پیداست درونی و ناملموس و اساساً متاثر از برداشت های شهروندان است؛ اگر چه از واقعیات نیز تاثیر می پذیرد اما سهم کمتری از برداشت ها دارد.
وی خاطرنشان کرد: برجسته سازی و بزرگ نمایی غوغا گرایانه یک حادثه، گاهی شمار زیادی از شهروندان را دچار ضربه روانی می کند و در مقابل التیام یک خبر و گزارش سطحی بزرگ نمایی شده نیز بسیار سخت و دشوار است.
آمویی ادامه داد: انتظار پلیس از اصحاب رسانه این است که در هنگام انتشار اخبار و گزارش ها به سود و زیان آن که متوجه جامعه می شود دقت کنند، بخصوص مواقعی که مخاطبان ما اقشار کم سن و سال جامعه هستند، باید مراقب باشیم که در حافظه پنهان آنها، رگه های ناامنی و هنجارستیزی و بی اعتمادی شکل نگیرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با تکیه بر ظرفیت ها، توانمندی های اصحاب رسانه و همچنین اعتقادی که فرماندهان انتظامی استان به خبرنگاران دارند شاهد هم افزایی بیش از پیش آن ها با یکدیگر باشیم و مدلی را طراحی نمائیم که در چارچوب آن، به بهبود پردازش و برداشت های شهروندان به ویژه در حوزه نظم و امنیت، کمک شود.
در این مراسم از تلاش ها و زحمات 44 تن از خبرنگاران رسانه های استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در 14 شهرستان ، 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.