سید افشین صفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سطح زیرکشت کلزای کرمانشاه در سال زراعی جاری 2 برابر سال زراعی گذشته بوده است، افزود: سطح زیرکشت کلزای امسال از 110 درصد رشد برخوردار بوده که نشان از تلاش کارشناسان و مدیریت کشاورزان کرمانشاهی دارد.
وی تصریح کرد: از نظر تولید کلزا ، استان کرمانشاه بالاترین عملکرد را در کشور داشته به طوری که نسبت به سال گذشته 122 درصد تولید آن رشد داشته است.
او سطح زیرکشت کلزا در سال گذشته زراعی گذشته را حدود سه هزار و 750 هکتار بیان کرد که حدود هشت هزار و 977 تن محصول از این مزارع برداشت و به صورت تضمینی خریداری شد.
وی با بیان اینکه خرید کلزا در استان کرمانشاه توسط مراکز خرید انجام می شود، تصریح کرد: در سال جاری 20 مرکز خرید کلزای کشاورزان را بر عهده داشته اند.
صفوی با اشاره به اینکه خرید کلزا به صورت تضمینی بوده اضافه کرد: در سال زراعی جاری قیمت خرید هر کیلوگرم کلزا به صورت تضمینی 28 هزار و 665 ریال بوده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه کلزا در 13 شهرستان استان کشت شده، گفت: عمده کشت کلزا مربوط به شهرستانهای کرمانشاه، کنگاور و روانسر می باشد.
صفوی تصریح کرد: شهرستان کرمانشاه با سطح 2 هزار و 650 هکتار بیشترین سطح زیرکشت کلزا در سطح استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه کشت کلزا یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که در سال های اخیر به سرعت در حال رشد می باشد ، تصریح کرد: با انگیزه و پتانسیلی که کشاورزان حرفه ای و مزارع مناسبی که در استان داریم سطح زیرکشت کلزا در استان در سال های آینده همچون امسال از روند خوبی برخوردار خواهد بود.
کلزا گیاهی با مصرف پایین آب بوده که کشت آن به صورت پاییزه می باشد؛ همچنین در تناوب با کشت گندم می تواند بسیار مفید واقع شود و عملکرد گندم بعد از کشت کلزا افزایش می یابد.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.