به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار منوچهر امان اللهی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران رسانه های استان در سرسرای اجتماعات فرماندهی انتظامی افزود: بیشترین آمار کاهش جرایم مربوط به سرقت و قتل می باشد.
او گفت: در این مدت آمار قتل در استان 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
وی همچنین به کاهش 14 درصدی سرقت به عنف، کاهش چهار درصدی سرقت های مهم، کاهش 30 درصدی سرقت موتورسیکلت و کاهش 17 درصدی سرقت خودرو در این مدت اشاره کرد و گفت: انتظامی استان برای افزایش سطح ارتقای امنیت و نظم در استان اقدام به افزایش گشت ها کرده است.
وی به عنوان نمونه گفت که امسال 35 گشت موتوری را در شهر کرمانشاه با هدف ارتقای سطح امنیت و نظم عمومی اضافه کردیم.
رئیس پلیس کرمانشاه در ادامه همچنین به دستگیری 2 هزار و 586 نفر سارق در این مدت اشاره کرد و گفت: این تعداد سارق دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش نشان می دهد.
سردار امان اللهی در ادامه سخنان خود گفت: با وجود کاهش در بخش های مختلف سرقت، شاهد افزایش سرقت خُرد به میزان 20 درصد بودیم که این نوع سرقت ها را معتادان متجاهر انجام می دهند.
وی به ساخت اردوگاهی در شهرستان کرمانشاه برای اسکان معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این مکان و جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، انتظار می رود تعداد سرقت های خُرد نیز کاهش یابد.
وی در ادامه تعداد درخواست های مردم از مرکز فوریت های پلیسی 110 در این مدت را 310 هزار و 449 نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش یافته است.
وی به قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون 25 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که 42 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.
او تصریح کرد در این ارتباط 10 باند قاچاق متلاشی و 811 قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.
وی تعطیلی یک هزار و 990 صنف متخلف توسط اماکن نیروی انتظامی و دستگیری 14 نفر اراذل و اوباش شناسنامه دار و تحویل آنها به مراجع قضایی را از دیگر اقدام های پلیس در این مدت عنوان کرد.
فرمانده انتظامی کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به افزایش 15 درصدی تصادفات درون و برون شهری در سال جاری در استان نیز اشاره کرد و دلیل عمده تصادفات را رعایت نکردن نکات ایمنی دانست.
او کشف 615 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده، دستگیری 81 نفر قاچاقچی، هشت باند و انجام 590 طرح پاکسازی محلات آلوده را از دیگر اقدام های پلیس در سال جاری عنوان کرد و گفت: همچنین دراین مدت یک هزار و 397 نفر توزیع کننده در استان دستگیر شده که افزایش 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
وی آموزش چهره به چهره 470 نفر، ارسال 250 پیامک آموزشی و ارائه سه هزار و 800 خدمات مشاوره ای رایگان به زوج های جوان توسط معاونت اجتماعی را از دیگر عملکردهای پلیس در سال جاری ذکر کرد.
فرمانده انتظامی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های خبرنگاران استان و تعامل آنها با پلیس قدردانی کرد و گفت: امروز افکار عمومی بیشتر از گذشته پیگیر اخبار و رویدادها هستند و این به سختی کار رسانه ها افزوده است.
سردار امان اللهی افزود: همه آحاد جامعه از رسانه ها تاثیرپذیر هستند و از این رو خبرنگاران و رسانه ها در هدایت افکار عمومی نقش بی بدیلی دارند.
وی سطح امنیت استان را مطلوب و قابل قبول دانست و گفت: برای ارتقای سطح امنیت نیازمند همکاری و تعامل همه مردم و بخصوص رسانه ها هستیم.
در این مراسم از تلاش ها و زحمات 44 تن از خبرنگاران رسانه های استان کرمانشاه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
استان کرمانشاه 371 مرز مشترک با کشور عراق دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.