به گزارش ایرنا، محسن رستمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه ها و واحدهایی همچون ذوب آهن، قوطی سازی، سرم سازی و رب گوجه فرنگی از جمله واحدهای صنعتی است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی راه اندازی معادن راکد و غیرفعال استان را یکی از اولویت های سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: مردم به جو روانی در زمینه وضعیت بازار توجه نکنند چرا که هیچ کمبودی در عرضه اقلام اساسی در بازار وجود ندارد و هم اکنون گوشت گرم و شکر در سطح شهر در حال توزیع است.
رستمی از پیگیری عقد قرارداد تسهیلات ارزی 2 طرح مهم صنعتی در صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن خبر داد و افزود: زرین کود با سرمایه گذاری 552 میلیارد ریالی و اشتغال 80 نفر با تسهیلات مصوب 14 میلیون دلار و همچنین طرح کاغذ معدنی خسروی با سرمایه گذاری 480 میلیارد ریال و اشتغال 37 نفر با تسهیلات مصوب 7.1 میلیون دلار از جمله این طرح ها است که می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین اقدام های انجام شده سازمان در حوزه صنعت در چهار ماهه نخست سال جاری اشاره کرد.
رستمی با تاکید براینکه هشت واحد صنعتی خسارت دیده تعطیل در شهرستان سرپل ذهاب فعال شده از اعطای 38 میلیارد ریال تسهیلات با اشتغال 86 نفر خبر داد.
وی با بیان اینکه به میزان 701 واحد در طرح به روز رسانی اطلاعات واحدهای صنعتی تایید شده، افزود: کمک های فنی و اعتباری به میزان 425 میلیارد ریال در حوزه صنعت با بانک های عامل به عنوان یارانه سود و کارمزد برای تلفیق با منابع اشتغال فراگیر بانک ها به میزان چهار هزار و 600 میلیارد ریال برای تسهیلات با طرح های تولیدی عقد قرارداد شده است.
این مسئول ادامه داد: تصویب تسهیلات ارزی طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال و اشتغال 700 نفر با تسهیلات مصوب 287 میلیون یورو به عاملیت بانک توسعه صادرات در صندوق توسعه ملی در دست اقدام است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.