به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام رحیم جعفری پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در سرسرای شهدای دولت استانداری با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، ایجاد یک بنگاه اقتصادی برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی رسانه های استان را ضروری دانست.
او گفت: این بنگاه اقتصادی با سرمایه های خُرد اهالی رسانه می تواند تشکیل شود و اقداماتی مانند ایجاد و راه اندازی چاپخانه و فعالیت های اقتصادی و مالی را در این مجموعه انجام دهند.
او با اعلام آمادگی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به راه اندازی چاپخانه در استان، گفت: این مورد را چند بار در وزارتخانه پیگیری کردم که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موافق هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: دولت از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت می تواند به راه اندازی چاپخانه در استان کمک کند.
حجت الاسلام جعفری درادامه سخنان خود حق گویی را از شاخصه های خبرنگاران و رسانه ها دانست و افزود: رسانه ها باید در راستای دفاع از حق و حق گویی تلاش کنند.
در این مراسم از حدود 400 نفر از اهالی رسانه استان با اهدای هدایایی تقدیر شد.
سابقه روزنامه نگاری در استان کرمانشاه به حدود 110 سال قبل باز می گردد و براساس اطلاعات موجود، اولین نشریه ای که در استان چاپ شده، روزنامه ای به اسم کرمانشاه بوده است.
براساس آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون 81 نشریه محلی، 36 پایگاه خبری برخط، 2 پایگاه خبری غیربرخط و نمایندگی 95 نشریه سراسری مکتوب در استان کرمانشاه فعالیت دارد.
براساس این آمارها بیش از 200 نفر به عنوان مدیر مسئول، سردبیر، خبرنگار و بازاریاب در رسانه های استان مشغول به کار هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.