به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند پنجشنبه شب در آئین گرامیداشت روز خبرنگار در سرسرای شهدای دولت استانداری با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، افزود: در جلسه شورای اداری استان موضوع پاسخگویی مدیران به رسانه ها را مطرح می کنم و انتظار دارم مدیران به همه رسانه ها و خبرنگاران پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: مدیرانی که پاسخگو نیستند باید دلیل و استنباط بیاورند که چرا پاسخگو نیستند.
وی به حضور خود در برنامه های مختلف رسانه ملی اشاره کرد و گفت: بنده بیشترین استفاده از رسانه ها برای رفع مشکلات استان به خصوص مناطق زلزله زده کرده ام.
او یادآور شد که تاکنون 41 بار در برنامه شبکه خبر برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات مناطق زلزله زده شرکت کرده ام و توانسته ام بخشی از مشکلات این مناطق را از طریق این برنامه ها برطرف کنم.

** خبرنگاران مطالبه گر باشند
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود نقد و انتقاد را منجر به رشد و پیشرفت دانست و گفت: ما از نقد ناراحت نمی شویم و دوست داریم خبرنگاران نقد کنند و مطالبه گر باشند.
بازوند از رسانه ها خواست که پیگیر اجرای برنامه ها باشند و توضیح داد که ما در استانداری ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل داده ایم و از رسانه ها می خواهیم بندهای سیاست های اقتصادی مقاومتی را نقد کنند.
او یادآوری کرد که توقع و انتظار ما از رسانه ها نقد برنامه های ابلاغی از سوی استانداری و دستگاه های اجرایی است چرا که معتقدیم صد درصد برنامه های ما درست نیست و نواقص و کاستی هایی دارد.
وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان گفت: با تلاش هایی که شد نرخ بیکاری در سه ماه اول امسال کاهش یافت اما رسانه ها مانوری روی این موضوع ندادند و تنها بالا بودن نرخ بیکاری را مطرح می کنند.
او گفت: اکنون جلو رشد فزاینده بیکاری در استان را گرفته ایم و با برنامه هایی که در دست اجرا داریم برای کاهش این نرخ تلاش می کنیم و انتظار داریم رسانه ها اخبار خوب را به مردم بدهند و امیدآفرینی کنند.
وی گفت: انتظار نمی رود که بنده استاندار در یک سال نرخ بیکاری استان را به 12 درصد برسانم اما تمام تلاش ما کاهش این نرخ است.
وی یکی از راهکارهای کاهش نرخ بیکاری را جذب سرمایه گذاری دانست و گفت: رسانه ها می توانند با بیان ظرفیت ها و قابلیت های استان کرمانشاه، مسئولان را در جذب سرمایه گذاری کمک کنند.
او در ادامه اعتماد را بزرگترین سرمایه رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها باید اخبار و رویدادها را آن طور که هست به مردم منتقل کنند در غیر این صورت اعتماد مردم از آنها سلب می شود.
وی توجه جدی به صحت اخبار را مهمتر از سرعت در انتشار آن دانست و افزود: اخباری نادرست از مناطق زلزله زده در برخی از رسانه ها مطرح می شد که توان و انرژی ما را می گرفت و زمان زیادی را صرف پاسخگویی به مسئولان کشور می کردیم و در نهایت پی می بردیم که خبر صحت ندارد.
او حفظ استقلال، بی طرفی، دوری از افترا و جلب اعتماد مردم را از شاخصه های رسانه دانست و گفت: رسانه ها باید برای حفظ این شاخصه ها تلاش کنند.

** خبرنگاران موانع توسعه استان را شناسایی کنند
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود از خبرنگاران خواست موانع توسعه استان را شناسایی و به مردم معرفی کنند.
بازوند با بیان اینکه با پول دولتی نمی شود به توسعه رسید، افزود: دولت اعتبار لازم برای به توسعه رساندن استان را ندارد و ما باید تلاش کنیم از توان بخش خصوصی بهره ببریم.
او از رسانه ها خواست به کارآفرینی و سرمایه گذاری در استان بها دهند و آنها را تشویق نمایند که در استان شغل ایجاد کنند.
وی افزود: بنده دوست دارم تیم فوتبال در استان راه اندازی کنم اما مشکل حامی مالی داریم.
او تصریح کرد که اگر بخش خصوصی وارد استان شود اقتصاد را متحول خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین از رسانه ها خواست برخی اصطلاحات و واژه ها مانند خودباوری را در استان تقویت و ترویج دهند چرا که اگر مردم ما به خودباوری برسند استان توسعه خواهد یافت.
وی به تدوین سند اشتغال 2 ساله استان نیز اشاره کرد و گفت: هر کسی بخواهد این سند را در اختیار او قرار می دهیم تا نقد کند.
وی همچنین به اشاره به اینکه رسانه ها مشکلات اقتصادی دارند گفت: مسایل و مشکلات رسانه ها را در شورای اطلاع رسانی مطرح و بررسی کنید و راهکارهای رفع آن را به بنده ارجاع دهید تا برای رفع آن اقدام کنیم.
استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم از رسانه ها خواست دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را تشریح کنند تا همه بدانند این نظام چه خدماتی در کشور انجام داده است.

** خبرنگاران در زلزله زحمات زیادی کشیدند
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش و زحمات خبرنگاران استان در پوشش اخبار زلزله آبان سال 96 استان، گفت: در این حادثه بزرگ شاهد شکل گیری انسجام ملی بودیم که بخش زیادی از آن مرهون اطلاع رسانی به موقع و مناسب رسانه ها بود.
بازوند همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای استان کرمانشاه و شهدای خبرنگار افزود: شهدا جان خود را برای تامین امنیت و آسایش ما فدا کردند.
او رسانه ها را ظرفیت بسیار بزرگی برای شکل گیری توسعه در استان کرمانشاه دانست و از رسانه ها خواست با افزایش سطح انسجام، همدلی و وفاق زمینه توسعه استان را فراهم نمایند.
وی تاکید کرد که استان کرمانشاه را مردم و مسئولان استان باید بسازند و نباید منتظر کسی از بیرون باشیم.
وی رسانه ها را تابلوی تمام نماییی از جغرافیای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هر منطقه ای دانست و از رسانه ها خواست تابلوی دلپذیر و زیبایی از استان کرمانشاه ترسیم و به مردم دنیا بشناسانند.
او تاکید کرد هرچه این تابلو زیباتر و دلپذیرتر باشد سرعت توسعه استان نیز بیشتر می شود مشروط به اینکه یک خبرنگار رسالت خودش را به خوبی انجام دهد.
او کرمانشاه را استانی ثروتمند دانست و گفت: نباید در این استان فقیر وجود داشته باشد و باید رسانه ها این ثروت عظیم موجود در استان را برای مردم داخل و خارج از کشور تشریح کنند.
او اورامانات را منطقه ای گردشگری در کشور دانست و این ظرفیت را برابر با چاه های نفت دانست و گفت: در صورت توجه به صنعت گردشگری این منطقه می تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل گردد.
وی با تاکید بر معرفی داشته ها و ظرفیت های استان کرمانشاه به مردم سایر نقاط کشور، گفت: متاسفانه استان کرمانشاه به خوبی معرفی نشده و همه ما مسئولان، رسانه ها و تا حدی مردم در این ارتباط مقصر هستند.
در این مراسم تعدادی از خبرنگاران به نمایندگی از اصحاب رسانه استان مسایل و مشکلات خبرنگاران و رسانه ها را به اطلاع مسئولان رساندند.
سابقه روزنامه نگاری در استان کرمانشاه به حدود 110 سال قبل باز می گردد و براساس اطلاعات موجود، اولین نشریه ای که در استان چاپ شده، روزنامه ای به اسم کرمانشاه بوده است.
براساس آمار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون 81 نشریه محلی، 36 پایگاه خبری برخط، 2 پایگاه خبری غیربرخط و نمایندگی 95 نشریه سراسری مکتوب در استان کرمانشاه فعالیت دارد.
براساس این آمارها بیش از 200 نفر به عنوان مدیر مسئول، سردبیر، خبرنگار و بازاریاب در رسانه های استان مشغول به کار هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.