دکتر صیاد غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام دارو و واکسن های مربوط به دام باید از طریق سامانه الکترونیکی ثبت ورود و خروج دارو(d.ivo.ir) و از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی در سطح کشور توزیع شود.
سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه این درمانگاه متخلف اقدام به عرضه واکسن به صورت قاچاق و غیرمجاز کرده بود، گفت: مسئول این درمانگاه برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.
غلامی یادآوری کرد که واکسن و واکسیناسیون بیماری های استراتژیک دامی به صورت رایگان و از طریق ادارات دامپزشکی یا از طریق خرید خدمت از بخش خصوصی تزریق می شود.
اکنون در استان کرمانشاه تعداد 57 درمانگاه و مرکز مایه کوبی، چهار درمانگاه حیوانات خانگی، 11 شرکت پخش استانی دارو و واکسن، 55 واحد داروخانه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه فعال و مشغول فعالیت هستند.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.