هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فرماندارانی که بانک های عامل در شهرستان های آن ها کمتر از 50 درصد از طرح های اشتغالزای معرفی شده به آن ها را تسهیلات پرداخت کرده اند در صورتی که از عملکرد آن ها راضی نیستند را معرفی کنند.
وی افزود: چنانچه نام هر مدیر شعبه بانکی به استانداری ارسال شود ابتدا از مدیر شعب استانی آن بانک تقاضای عزل وی را خواهم کرد و در صورت نیاز این تقاضا در نزد مدیرعامل بانک مطبوعه در کشور مطرح خواهد شد.
بازوند ادامه داد: با آغاز پرداخت تسهیلات ویژه به کشاورزان و عشایر، استان کرمانشاه در ابتدای کار رتبه نخست کشور را برعهده داشت اما هر هفته این رتبه تنزل پیدا کرد تا جایی که هم اکنون در رتبه پنجم از نظر تسهیلات پرداختی قرار داریم.
استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچند رتبه پنجم جایگاه بدی نیست اما سیر نزولی که استان طی کرده نگران کننده است و اگر به همین منوال پیش برویم در آینده نزدیک جزو استان های آخر کشور خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به عودت 54 درصد پرونده های متشکله که به بانک ها ارجاع داده شده اند، افزود: این مقدار عودت پرونده به معنی سختگیری بانک هاست که حتما باید این رویه را اصلاح کنند.
بازوند افزود: برخی بانک ها آنقدر برای پرداخت تسهیلات دولت به روستائیان و کشاورزان سخت می گیرند که تعداد زیادی از آن ها قید دریافت وام را می زنند.
استاندار کرمانشاه همچنین با تعیین ضرب الاجل یک هفته ای برای شهرستان هایی که میزان تسهیلات پرداختی آن ها کمتر از 50 درصد سهمیه تعیین شده بوده، تصریح کرد: لازم است که مدیران بانک ها اگر مشکلی در طرح ها معرفی شده وجود دارد با دستگاه های مربوطه مانند جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و ...که تائید کننده بوده اند جلسه ای برگزار و مشکلات را به صورت اساسی رفع کنند.
وی گفت: برای من پذیرفتنی نیست که این حجم زیاد از پرونده های معرفی شده به بانک عودت داده شود، اگر رفتار خود را اصلاح نکنیم کار و شغلی نیز ایجاد نمی شود و نرخ بیکاریمان همچنان پا برجا خواهد ماند.
بازوند در پایان با بیان اینکه کارهای خوبی در راستای بهبود روند کسب و کار صورت گرفته و در رتبه 28 کشور قرار گرفته ایم، گفت: باید این روند ادامه یابد که نیازمند همدلی و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی هستیم.
تاکنون به 760 طرح روستایی و عشایری بیش از 750 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم اشتغازلزایی یک هزار و 910 را به همراه داشته است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.