به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود شریفی روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاونتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: زمان آغاز راه آزاد راه همدان کرمانشاه و حمیل هفته آینده دقیقا مشخص خواهد شد و به نظر می رسد به زودی فعالیت های اجرایی آن شروع شود.
وی با بیان اینکه این آزاد راه از گردنه اسدآباد عبور و از زیرساخت های موجود نیز استفاده خواهد کرد، افزود: براساس برآوردهایی که پیش از این انجام شده احداث هر کیلومتر از این آزاد راه 9 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه امسال 55 کیلومتر از راه های اصلی کرمانشاه بهسازی می شوند، گفت: تاکنون بهسازی 64 درصد از راه های اصلی در سال 97 به بهره برداری رسیده است.
شریفی در رابطه با مسیر زائران اربعین حسینی هم گفت: تنها 34 کیلومتر از جاده سرپل ذهاب تا قصرشیرین برای بهبود سازی باقی مانده است که از 16 کیلومتر آن تا پیش از اربعین به بهره برداری می‌رسد.
وی اعلام کرد: امسال برای احداث 70‌ کیلومتر راه روستایی تعهد داریم‌ که تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اعلام‌ کرد: اعتباری برای راه روستایی در سال جاری اختصاص پیدا نکرده اما با کمک منابع استانی و توان پیمانکاران‌ راه های روستایی احداث می شوند.
شریفی همچنین اعلام کرد که امسال 15 پروژه محرک بازآفرینی در بافت های فرسوده شهری تعریف شده اند که 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گفته وی ، این پروژه ها که در قالب پروژه های مشارکتی با دیگر‌ادارات اجرایی می شوند در سال گذشته 6 و امسال هفت میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به تکمیل پروژه مسکن مهر اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های کشوری تا پایان سال جاری سه هزار و 679 مسکن مهر در استان به بهره برداری می‌رسند.
شریفی افزود: هزار و 600 واحد از مسکن ‌مهر ما برای سال آینده باقی می ماند که خودمالک‌ هستند و با وام‌های دولتی تکمیل می شوند.
وی اعلام‌ کرد: بیش از سه هزار مسکن مهر فاقد متقاضی در استان‌ کرمانشاه وجود دارد که 30 درصد پیسرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: در محل های مسکن مهر دولت آباد و مسکن مهرهای رازی به ترتیب چهار و پنج هزار متر زمین‌ تجاری در نظر گرفته شده است که فراخوان آنها برای جذب سرمایه گذار داده خواهد شد.
شریفی ادامه داد: ساختمان بیمارستان پاوه تکمیل شده و به نظر می‌رسد که تا پایان شهریور به بهره برداری برسد.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.