به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز چهارشنبه در همایش معاونان عمرانی سراسر کشور که در سرسرای ‌شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، روند بازسازی مناطق زلزله زده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دولت برای بازسازی در کنار مردم قرار دارد و موانع پیش روی آنها را برطرف خواهد کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری واگذاری های پروژه های نیمه کاره به بخش خصوصی واگذار می شود.
سالاری افزود: به طور قطع با منابع مالی محدود برای تکمیل پروژه ها به حضور بخش خصوصی نیاز جدی داریم.
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فضاهایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی هستند، واگذار خواهد شد، گفت: کاهش تصدی گری دولت به ویژه در بخش ساخت و ساز در دستور کار بخش عمرانی استانداری کرمانشاه قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت های مرزی و مبادی رسمی با کشور عراق در دستور کار است، گفت: پروژه های عمرانی استان کرمانشاه با دید اشتغالزایی و کاهش هزینه ها برای دولت اجرایی می شوند.
معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امروز شهرداری های کرمانشاه که به بیش از 70 درصد جمعیت استان خدمات می دهند با مشکل جدی رو به رو هستند.
سالاری با بیان اینکه شهرداری ها فربه شده اند، افزود: شهرداری ها باید به سمت درآمدهای پایدار و کاهش هزینه های شهروندی پیش بروند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.