به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در نشست با معاونان عمرانی استانداران سراسر کشور که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روند بازسازی به سرعت در حال انجام است اما این روند در شهر به دلیل رسیدگی به مسائلی همچون نظام مهندسی و معارضان کندتر از روستاها پیش می رود.
وی افزود: برای تکمیل بازسازی شهرهای زلزله زده پایان سال 98 را پیش بینی کرده ایم اما امیدواریم این شهرها تا نیمه سال آینده کاملا ساخته شوند.
استاندار کرمانشاه به خسارت‌های ناشی از زلزله اشاره کرد و گفت: هوشمندی مردم و خارج شدن آنها بعد از پیش لرزه ها میزان‌ خسارت های جانی را کاهش داد.
بازوند افزود: وجود تجهیزات پیمانکاران پروژه های عمرانی و حضور نیروهای سپاه و ارتش در منطقه باعث شد که امداد رسانی به افراد در سریع ترین‌ زمان‌ ممکن انجام ‌شود و تا ساعت 11 روز بعد تمام افراد از زیر آوار‌خارج شدند.
وی به تبلیغات منفی دشمنان اشاره کرد و گفت: شبکه های معاند مدام در حال سم‌ پاشی به منظور کاهش کمک های مردمی بودند اما فضای مجازی و خبرنگاران باعث شدند که مردم پای کار آیند و ما را یاری کنند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله کرمانشاه نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان براساس قیمت روز خسارت وارد کرده است، گفت: در مجموع دولت 6 هزار و 203 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده اختصاص داد که از این میزان
881 میلیارد تومان‌ کمک‌های بلاعوض بوده است.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با برنامه های عمرانی دولت گفت: پیش از این زیرساخت ها توسط دولت انجام می شد اما از این به بعد باید به دنبال دخالت بخش خصوصی در این‌ زمینه باشیم.
وی افزود: امروز بخش خصوصی اگر‌ مورد حمایت قرار گیرد می تواند آب رسانی به شهرها را انجام دهد، سد بسازد و راه سازی کند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: به عنوان مثال پروژه احداث آزاد راه کرمانشاه به حمیل را با یک هزار و 250 میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه با توجه به شرایط کشور شهرداری ها قادر به اخراج نیروهای خود نیستند، گفت: مجوز تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری برای آنها ایجاد انگیزه خواهد کرد و نگرانی های 40 هزار خانوار نیز برطرف‌ خواهد شد.
خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور نیز در این مراسم نحوه مدیریت زلزله کرمانشاه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: زلزله کرمانشاه در این استان فرصت ساز شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.