به گزارش خبرنگار ایرنا، سونوگرافی اهمیت بسزایی در تشخیص و درمان بیماری ها دارد و یکی از پایه های اصلی تشخیص بیماری ها محسوب می شود.
نبود پزشک متخصص سونوگرافی مشکلات زیادی را برای مردم شهرستان روانسر به وجود آورده و لازم است مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.
مردم روانسر و روستاهای اطراف هم اکنون برای استفاده از خدمات سونوگرافی مجبورند به شهرستانهای پاوه ، جوانرود و کرمانشاه عزیمت کنند که مشکلات عدیده ای را برای آنها به دنبال دارد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در ابتدای سالجاری یک دستگاه سونوگرافی به ارزش یک میلیارد و 580 میلیون ریال برای این شهرستان خریداری شده است.
دکتر محمدسعید سریری افزود: با وجود اینکه تمام امکانات و تجهیزات لازم برای راه اندازی این دستگاه خریداری و فراهم شده ، اما به دلیل نبود پزشک متخصص این دستگاه بدون استفاده مانده است.
وی تصریح کرد: برای راه اندازی این بخش سه مشکل اصلی و اساسی پیش رو داریم ، اول اینکه برای روانسر چارت پزشک سونوگرافی تعریف نشده و دوم اینکه کل استان با کمبود سونولوژیست مواجه است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر ادامه داد: در چند ماه گذشته پیگیری فراوانی برای جذب متخصص سونوگرافی از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان انجام داده ایم که به علت کمبود پزشک هنوز موفق به جذب آن نشدیم.
سریری ادامه داد: متاسفانه یکی دیگر از مشکلاتی که پیش روی ما قرار داد این است که وزارت بهداشت اهرم فشاری ندارد تا پزشکان را برای حضور در شهرستانی که فاقد چارت است ملزم به خدمت کند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است تا در کوتاه ترین زمان ممکن پزشک سونوگرافی برای شهرستان جذب کنیم ، اضافه کرد: اگر هر پزشک سونوگرافی متقاضی باشد که در روانسر خدمت کند بدون فوت وقت قرارداد همکاری را مستقیم با شبکه بهداشت شهرستان منعقد خواهیم کرد و از این موضوع هم استقبال می کنیم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر یادآور شد: برای رضایتمندی شهروندان ، به تازگی قراردادی را با بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود منعقد کرده ایم مبنی بر اینکه در صورت مراجعه زنان باردار روانسری برای اولین بار ، کار سونوگرافی آنها به صورت رایگان و برای بار دوم نیز تنها 25 درصد هزینه از آنها اخذ شود.
شهرستان روانسر در 60 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.
7455/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.