دکتر فاطمه رجعتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: طبق آخرین گزارش جولای 2018 رتبه وبومتریکس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین 51 دانشگاه علوم پزشکی با پنج رتبه صعود از جایگاه چهاردهم به رتبه نهم بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارتقا یافت.
وی اظهار داشت: نظام رتبه بندی جهانی webometrics به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها در وب از طریق وب سایت های دانشگاهی آنان می پردازد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این ارتباط با تبریک این موفقیت به جامعه دانشگاهی، گفت: در گزارش های اخیر براساس این شاخص برای اولین بار شاهد رشد چشمگیر217 رتبه ای دانشگاه در بین دانشگاه های سراسر جهان در 6 ماه گذشته بوده ایم.
پروفسور فرید نجفی، تشکیل کمیته وبومتریکس زیرنظر ریاست دانشگاه و ترغیب اعضای هیات علمی به چاپ مقالات در مجلات 10 درصد برتر و نیز ارتباط با سایر دانشگاه های علوم پزشکی را عامل مهم دستیابی به این موفقیت دانست و ابراز امیدواری کرد که با حمایت ریاست دانشگاه و سایر حوزه های مرتبط به روند رو به رشد در این زمینه ادامه دهیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت علمی آموزشی این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه هشت دانشکده، 14 مرکز تحقیقاتی، بیش از پنج هزار نفر دانشجو و 449 نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد 17 نفر استاد تمام و 101 نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.
وبومتریکس اولین بار در سال ۲۰۰۴ انجام شد و براساس شاخصی مرکب از چندین پارامتر به منظور رتبه­بندی وب ­سایت دانشگاه­ها تهیه شد.
رتبه بندی وبومتریک شاخصی است برای رتبه بندی وب سایت­های دانشگاه­ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا تهیه شده است.
رتبه بندی وبومتریک متشکل از یک پایگاه داده شامل ۱۵هزار دانشگاه و بیش از پنج هزار موسسه و مرکز تحقیقاتی می باشد. ۱۱هزار و 998 دانشگاه اول در رتبه بندی وبومتریک مشخص شده و دانشگاه های دیگر نیز در رتبه بندی محلی و جزئی تر آمده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.