به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند شنبه شب در کارگروه اشتغال استان در سرسرای تدبیر استانداری افزود: در یکی از روستاهای استان های همجوار 80 خانوار فقط با 40 راس دام تسهیلات دریافت کرده اند.
او تاکید کرد: وام های اشتغالزایی روستایی و مناطق زلزله زده رانتی است و باید دستگاه های اجرایی بر روند پرداخت تسهیلات نظارت دقیقی داشته باشند.
بازوند تاکید کرد که این تسهیلات پمپاژ پول بدون اشتغال نباشد.
او در ادامه با اشاره به جابه جایی رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی اظهار داشت: زمانی در این بخش در کشور رتبه اول بوده ایم اما وضعیت ما روز به روز خراب تر می شود و لازم است این وضعیت تجزیه و تحلیل شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید بررسی شود مقصر وضعیت فعلی بانک است یا دستگاه اجرایی و یا فرماندار؟.
او داشتن برنامه مدون در خصوص ارتقا رتبه استان در جذب تسهیلات اشتغالزایی را ضروری عنوان کرد.
در این ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی بابت خرید دام پرداخت نشده است.
خسرو شهبازی پرداخت تسهیلات را شامل طرح های دامداری نیمه سنتی اعلام کرد و در تعریف این طرح ها گفت: دامداری نیمه سنتی بر خلاف دامداری سنتی پروانه ساخت و موافقت نامه اصولی لازم دارد.
شهبازی افزود: به این طرح ها به ازای هر راس دام 10 میلیون ریال تسهیلات ساخت و نیز هفت میلیون ریال سرمایه در گردش پرداخت می شود که پرداخت تسهلات سرمایه در گردش برای خرید دام بعد از ساختن جایگاه دام انجام می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی پیشنهاد داد منطقه سرفیروزآّباد کرمانشاه به دلیل فقر اهالی آن از این دستورالعمل مستثنی باشند که استاندار کرمانشاه تاکید کرد هیچ استثنایی قابل پذیرش نیست و دیگر طرح های دامداری سنتی وامی نباید دریافت کنند.
فرماندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: بسیاری از طرح های اشتغالزایی علاوه بر مشکل تامین وثایق، سخت گیری بانک ها در ارزیابی وثایقشان را نیز پیش رو دارند.
فضل الله رنجبر افزود: تا کنون 176 طرح تعیین تکیلف شده اند و 217 طرح نیز با اعتبار یک هزار و 960 میلیارد ریال به دلایل مختلف حذف شده اند.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که در 32شهر و 2هزار و 600روستا سکونت دارند.
7457/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.