به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، اوضاع اقشار آسیب پذیر جامعه را قابل توجه دانست و افزود: در جامعه اسلامی شایسته نیست خانواده ها برای احتیاجات اولیه خود درمانده باشند و یک فرد میلیاردها اختلاس کند و فرار کند.
او بر برگرداندن عدالت و اعتماد به جامعه و رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: رفع این مشکلات باید در اولویت اول مسئولان قرار گیرد.
وی همچنین از وضعیت اجاره بهای مسکن انتقاد کرد و با اشاره به مشکلات بخشی از جامعه که توان تامین اجاره خانه و رهن بسیار بالایی که گرفته می شود را ندارند، خواستار ساماندهی قیمت های حوزه املاک شد و به صاحبخانه ها توصیه کرد انصاف و رضایت خداوند را در نظر داشته باشند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به اتهامات و یاوه گویی های مقامات آمریکایی به ملت ایران، گفت: انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی از سر گذرانده است و ملت هوشیار و آگاه به مسائل در کنار مسئولان با بصیرت این برهه حساس کنونی را نیز پشت سر خواهند گذاشت.
ماموستا محمدی افزود: آنچه که امروز باید بیشتر از گذشته به آن توجه کنیم وحدت رویه در میان مسئولان برای رفع مشکلات است.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه ها با توصیه به تقوا و پرهیز از گناه، نمازگزاران را به رعایت اخلاق اسلامی دعوت کرد و گفت: باید در همه حال خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانیم و از اینکه در محضر الهی گناه و منکر مرتکب شویم بر حذر باشیم.
ماموستا محمدی برخی ناهنجاری های اخلاقی که شرم و حیا را از بین می برد، رفتاری غیرقابل قبول برای فرد مسلمان دانست و کسانی که در محضر الهی از دروغ، ریا، تزویر و پایمال کردن حق دیگران دریغ نمی کنند را هتاکان به حرمت پروردگار دانست.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.