به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز پنجشنبه در کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ما به دنبال فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و بازگرداندن رونق به آنها هستیم.
وی افزود: ادارات دولتی موظف هستند مجوزهای لازم به منظور راه اندازی و فعالیت این واحدها را صادر کنند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار کرمانشاه ضمن تاکید بر حمایت بانک ها از تولید کنندگان گفت: در جایی که نیاز باشد تسهیلات مورد نیاز در اختیار تولید کنندگان و افرادی که قصد اشتغالزایی دارند ، قرار می گیرد.
الهی تبار تاکید کرد: واحدهایی که در زلزله اخیر کرمانشاه خسارت دیده اند تسهیلات آنها امهال خواهد شد.
براساس مصوبه هیات دولت 23 هزار و 170 میلیارد ریال از تسهیلات واحدهای تولیدی 9 شهرستان و 2 بخش زلزله زده استان کرمانشاه به مدت 2 سال امهال خواهد شد.
10 هزار میلیارد ریال سود ناشی از امهال این تسهیلات است که دولت این سود را به بانک مرکزی می دهد تا بین بانک های عامل توزیع کند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
در این ‌جلسه مطرح شد که بانک کشاورزی از پذیرش برخی وثایق روستایی سر باز می زند که سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری کرمانشاه دستور داد به این موضوع رسیدگی شود‌.
در این جلسه به مشکلات واحدهای، کارخانه فرش خسروی، سردخانه اسلام آبادغرب، مرغداری 200 هزار قطعه ای فشخورانی و بسته بندی حبوبات کرمانشاه رسیدگی‌ شد.
با رفع مشکلات دهها واحد تولیدی راکد استان در کارگروه رفع موانع تولید ، این واحدها دوباره به چرخه تولید و فعالیت بازگشته اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال بیش از 19.4 درصد اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت دهم درصد بهبود یافته است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.