به گزارش خبرنگار ایرنا ، پرویز ایده پور روز پنجشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق در فرمانداری پاوه برگزار شد ، افزود: ظرفیت های فرهنگی موجود در این شهرستان قادر است که بخش عمده ای از این معضلات و مشکلات را برطرف سازد و این مهم مستلزم هم افزایی و همکاری نهادهای فرهنگی با همدیگر است.
فرماندار پاوه ، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی، آمادگی های اجتماعی قبل از ازدواج، برگزاری همایش آسیب های فضای مجازی و ماهواره ویژه مربیان پرورشی مدارس و والدین با هدف آگاهی بخشی و ایجاد انگیزه برای تشکیل خانواده، تحکیم مبانی خانواده ها با تبیین جایگاه این نهاد اولیه زندگی بشری و شناخت آسیب های خانواده با رویکرد رفع و دفع آن ها از محیط اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.
وی ضمن تاکید بر همراهی و همکاری دستگاهها برای اجرای برنامه های مدون به منظور کاهش این آسیب ها به بعضی از علل و عوامل در این زمینه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تغییرات سریع در زمینه های مختلف از جمله فن آوری رخ داده است که این تغییرات اگر به درستی ارزیابی نشود می تواند با شکافی که بین خانواده ها ایجاد می کند مشکل آفرین باشد.
فرماندار پاوه ، فاصله نسلی بوجود آمده بین والدین و فرزندان را باعث عدم هم فهمی و ناسازگاری عنوان کرد و گفت : این شکاف نسل و فاصله بیشتر، امکان آسیب را نیز زیادتر می کند.
در ادامه کارشناسان اداره بهزیستی و اورژانس اجتماعی این اداره با اشاره به وجود بعضی از آمارها از مشکلات در جامعه ، آماری تحلیلی از وضعیت طلاق در شهرستان پاوه را ارائه و بر لزوم مداخله به منظور درمان افراد آسیب دیده و آموزش افراد در معرض خطر تاکید کردند و همکاری دستگاههای مختلف ، روحانیون ، دهیاران ، شوراهای اسلامی و خانواده ها را در این زمینه ضروری دانستند.
دراین جلسه رئیس اداره بهزیستی پاوه با معرفی اورژانس اجتماعی بهزیستی و مأموریتهای آن و شورای مبتنی بر جامعه CBR گفت: اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های پیشروی سازمان بهزیستی است که با هدف کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
علاء الدین محمدی ، با اشاره به مأموریتهای اورژانس اجتماعی افزود: خط 123 به صورت شبانه روزی ، خدمات سیار اجتماعی به صورت گشت زنی و پیگیری ماموریت های مختلف، مداخله در بحران های فردی و اجتماعی به صورت سرپایی و خوابگاهی و پایگاه های خدمات اجتماعی در شهر و روستا از جمله فعالیت های چهارگانه اورژانس اجتماعی به شمار می آیند.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
سال 96 در استان کرمانشاه 17 هزار و 144 زوج پای سفره عقد نشستند و جشن به هم رسیدن برپا کردند، همزمان پنج هزار و 254 زوج هم به زندگی مشترک خود پایان دادند.
طبق آمارهای رسمی، 796 مورد از زوج‌هایی که در سال گذشته طلاق گرفتند، عمر پیوندشان به یک سال هم نرسیده بود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است، طلاق، بیکاری، اعتیاد و حاشیه نشینی از معضلات اصلی آن به شمار می رود.
74489/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.