به گزارش ایرنا؛ در این آئین فرهنگی چهار گروه موسیقی سنتی و یک گروه هله پرکی از ساعت 21 تا یک بامداد چهارشنبه اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه ، از این استان به عنوان سرزمین آب و سنگ نام برد و گفت: آثار تاریخی و طبیعی فراوانی در کرمانشاه وجود دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
جلیل بالایی ، با بیان اینکه بیش از چهار اثر تاریخی در استان وجود دارد، افزود: تاکنون 2 هزار و 200 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
او گفت: محوطه تاریخی بیستون از آثار دوران ساسانی در این استان نیز جزو آثار جهانی کرمانشاه است.
وی جای جای استان کرمانشاه را دارای ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری دانست و گفت: مردم استان های مختلف کشور را برای دیدن این آثار به استان کرمانشاه دعوت می کنم.
بالایی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه اقوام و مذاهب مختلفی سکونت دارند، اظهار داشت: لباس و پوشاک، خوراک و آداب و رسوم این مردم هر کدام از جذابیت حاصی برخوردار هستند.
او به 371 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق نیز اشاره کرد و افزود: در این استان بازارچه های مرزی فعالی برای خرید گردشگران وجود دارد و امروز برخی از شهرستان های استان به مقصد گردشگری تجاری تبدیل شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود یادمان های شهدا در استان گفت: استان کرمانشاه می تواند یکی از مقاصد گردشگری جنگ باشد و این قابلیت در استان وجود دارد.
بالایی همچنین به افزایش تعداد گردشگران در سال های اخیر به استان اشاره کرد و افزود: در نوروز 97 یک میلیون و 995 هزار و 244 گردشگر وارد استان شدند که نسبت به نوروز 96 رشد 2 درصدی داشته است.
در ادامه این مراسم از پرفسور گلزاری، کاپیتان حیدریان، علی اکبر مرادی و کوروش باقری به عنوان چهره های علمی، فرهنگی و ورزشی استان کرمانشاه تجلیل شد.
در این مراسم همچنین علی درویش پور مدیر برج میلاد نیز در سخنانی از استان کرمانشاه به عنوان یکی از مناطق کهن با پیشینه تاریخی و فرهنگی نام برد و گفت: در این استان جاذبه های زیادی وجود دارد که در کمتر نقاط کشور می توان نمونه آن را دید.
وی همچنین تصریح کرد: برگزاری جشنواره شب های فرهنگی استان های مختلف با عنوان جشنواره چهار سوق در برج میلاد تهران فرصتی برای آشنایی با فرهنگ اقوام ایرانی و تکریم و ستایش آنها را فراهم کرده است.
درویش پور اضافه کرد: این جشنواره از 21 تیر ماه در یادمان ملی ایرانیان آغاز شده و تا 26 شهریور ماه ادامه دارد که در هر شب فرهنگ، آداب و رسوم، سوغات و صنایع دستی یک استان به نمایش گذاشته می شود.
او گفت: شهروندان می توانند از ساعت 21 تا 2 بامداد از این جشنواره که در محوطه برج میلاد برگزار می شود، دیدن کنند.
در همین زمینه مدیرعامل برج میلاد با اشاره به اینکه بسیاری از پایتخت نشینان ریشه در جای دیگری از این خاک دارند گفت: امروز به دلایل مختلف از جمله ارتباطات گسترده، آداب، رسوم و خرده فرهنگ های ایرانی کمرنگ شده که در همین راستا با توجه به ظرفیت ها و جاذبه اقوام ایرانی و با رویکرد تقویت فرهنگ اقوام، دهکده اقوام ایرانی با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ضلع غربی برج میلاد تهران ایجاد شد.
در استان کرمانشاه علاوه بر صدها اثر بکر طبیعی و مذهبی، بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده وجود دارد که کتیبه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی طاق بستان و معبد آناهیتا از مهمترین آنها هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.